Polis tunggu arahan Peguam Negara siasat 1MDB, kata Zahid

Polis tunggu arahan Peguam Negara siasat 1MDB, kata Zahid - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Polis tunggu arahan Peguam Negara siasat 1MDB, kata Zahid, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Polis tunggu arahan Peguam Negara siasat 1MDB, kata Zahid
link : Polis tunggu arahan Peguam Negara siasat 1MDB, kata Zahid

Baca juga


Polis tunggu arahan Peguam Negara siasat 1MDB, kata Zahid

 
Polis beberapa kali mengemukakan kertas siasatan kepada Jabatan Peguam Negara.
 
 
zahid-1mdb

KUALA LUMPUR: Polis sedang menunggu nasihat dan arahan selanjutnya daripada Jabatan Peguam Negara (JPN) untuk melakukan siasatan ke atas 1MDB, kata Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Menteri dalam negeri itu berkata, sebelum ini polis sudah beberapa kali mengemukakan kertas siasatan kepada peguam negara.

“Kertas siasatan polis berhubung siasatan ke atas 1MDB sudah beberapa kali dikemukakan ke atas JPN dan dikembalikan semula dengan arahan untuk melaksanakan beberapa tindakan lanjut.

“PDRM sudah melaksanakan tindakan siasatan yang diarahkan JPN dan sudah merujuk kembali kertas siasatan berkenaan ke atas jabatan itu.

“Sehingga kini, PDRM sedang menunggu nasihat dan arahan selanjutnya daripada JPN,” kata Zahid dalam jawapan bertulis di Dewan Rakyat kepada Tony Pua (DAP-Petaling Jaya Utara) yang meminta jawapan status siasatan polis terhadap bekas ketua pegawai eksekutif 1MDB Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi dan pengurusan lain berkaitan syarikat itu.

Pua turut meminta Zahid menyatakan apakah siasatan terhadap kes ini sudah ditutup dan tiada pihak didapati bersalah.



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Polis tunggu arahan Peguam Negara siasat 1MDB, kata Zahid

Sekianlah artikel Polis tunggu arahan Peguam Negara siasat 1MDB, kata Zahid kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Polis tunggu arahan Peguam Negara siasat 1MDB, kata Zahid dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/11/polis-tunggu-arahan-peguam-negara.html

Subscribe to receive free email updates: