SADA Sedia Agih 2.2 Juta Liter Air pada Musim Perayaan

SADA Sedia Agih 2.2 Juta Liter Air pada Musim Perayaan - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SADA Sedia Agih 2.2 Juta Liter Air pada Musim Perayaan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SADA Sedia Agih 2.2 Juta Liter Air pada Musim Perayaan
link : SADA Sedia Agih 2.2 Juta Liter Air pada Musim Perayaan

Baca juga


SADA Sedia Agih 2.2 Juta Liter Air pada Musim Perayaan

ALOR SETAR – Syarikat Air Darul Aman Sdn Bhd (SADA) sudah bersedia untuk mengagihkan sebanyak 2.2 juta liter air sehari sekiranya berlaku krisis gangguan air sepanjang musim perayaan nanti.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Abd Ghani Zainuddin berkata jumlah itu adalah sekali ganda berikutan persediaan yang rapi dilakukan oleh pihaknya berdasarkan pengalaman tahun lepas.

“Tahun ini kita membuat persiapan yang lebih baik dengan menyediakan 127 lori memandangkan SADA mengenal pasti lebih banyak kampung yang bakal terjejas iaitu 257 buah kampung.

“Operasi penghantaran air menggunakan lori bermula pukul 8 pagi hingga 12 tengah malam dan sekiranya keadaan semakin buruk, kita akan hantar 24 jam selama tujuh hari semasa Aidilfitri nanti,” katanya ketika ditemui pemberita pada sidang media khas selepas taklimat dan persiapan terakhir menangani masalah air menjelang Aidilfitri di sini hari ini.

Turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Bekalan Air, Sumber Air dan Tenaga Datuk Badrul Hisham Hashim.

Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Bakar Din yang mempengerusikan sesi taklimat sebelum itu berkata, beliau berpuas hati dengan semua persiapan kontingensi gangguan bekalan air yang dilakukan semua pihak termasuk Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan Jabatan Bomba sepanjang Aidilfitri nanti.

“Cuma kita agak kecewa apabila loji Pokok Sena yang dijangka siap pada tahun ini, masih belum dapat beroperasi seperti yang dirancangkan. Sekiranya beroperasi kelak, bekalan air di kawasan Pokok Sena dan Kota Setar dijangka selesai.

“Lima projek loji yang lain iaitu Loji Rawatan Air Pelubang, Loji Rawatan Air Bukit Selambau (Merbok), Loji Rawatan Air Sungai Limau (Baling), Loji Rawatan Air Lubuk Buntar Lama dan Loji Rawatan Air Jenun Baru (Yan dan Pendang) masih dalam peringkat penilaian,” katanya.

Sementara itu, Badrol Hisham menjelaskan, satu taklimat mengenai pelan kontingensi gangguan air akan turut diberikan kepada wakil rakyat pembangkang.

“Isu ini berkaitan rakyat, kami mahu semua pihak mendapat maklumat bagi memastikan tiada masalah berlaku hingga membebankan rakyat nanti,” katanya. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sFL28p

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel SADA Sedia Agih 2.2 Juta Liter Air pada Musim Perayaan

Sekianlah artikel SADA Sedia Agih 2.2 Juta Liter Air pada Musim Perayaan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SADA Sedia Agih 2.2 Juta Liter Air pada Musim Perayaan dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/sada-sedia-agih-22-juta-liter-air-pada.html

Subscribe to receive free email updates: