PPBM mungkin beri nama baru pada Pemuda, kata Dr M

PPBM mungkin beri nama baru pada Pemuda, kata Dr M - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PPBM mungkin beri nama baru pada Pemuda, kata Dr M, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PPBM mungkin beri nama baru pada Pemuda, kata Dr M
link : PPBM mungkin beri nama baru pada Pemuda, kata Dr M

Baca juga


PPBM mungkin beri nama baru pada Pemuda, kata Dr M

 
Pengerusi PPBM berkata demikian selepas JPPM mendapati 'Angkatan Bersatu Anak Muda' tiada terkandung dalam perlembagaan parti.


mahathir_armanda_600


PUTRAJAYA: Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad berkata parti itu berkemungkinan akan menukar nama sayap Pemuda parti itu selepas Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM) mendapati “Angkatan Bersatu Anak Muda” (Armada) tidak terkandung dalam perlembagaan parti.

“Kita akan lihat mengenai perkara itu,” kata Dr Mahathir kepada pemberita selepas program bual bicara di Yayasan Kepimpinan Perdana hari ini.

“Tukar Armada kepada ‘fleet’ atau sesuatu seperti itu,” tambahnya.

Ketua Pengarah JPPM Surayati Ibrahim berkata penggunaan istilah yang tiada dalam perlembagaan melanggar perlembagaan parti itu sendiri dan Akta Pertubuhan 1966.

Justeru, kesalahan ini dilihat berat dan boleh menyebabkan pendaftaran sesebuah pertubuhan dibatalkan, katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata sehingga ini JPPM belum meluluskan pindaan perlembagaan PPBM, yang menggunakan Armada untuk jawatankuasa Pemuda PPBM.

Bagaimanapun, katanya, siasatan masih diteruskan bagi meneliti isu tersebut.

Surayati berkata JPPM sebelum ini menerima aduan daripada sebilangan ahli PPBM termasuk ahli Pemuda yang dipecat serta aduan daripada ahli lain yang bertanyakan mengenai status pengurusan PPBM kerana mesyuarat agung sehingga kini belum dilaksanakan.



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel PPBM mungkin beri nama baru pada Pemuda, kata Dr M

Sekianlah artikel PPBM mungkin beri nama baru pada Pemuda, kata Dr M kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PPBM mungkin beri nama baru pada Pemuda, kata Dr M dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/11/ppbm-mungkin-beri-nama-baru-pada-pemuda.html

Subscribe to receive free email updates: