PH belum muktamadkan pembahagian kerusi di Johor

PH belum muktamadkan pembahagian kerusi di Johor - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PH belum muktamadkan pembahagian kerusi di Johor, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PH belum muktamadkan pembahagian kerusi di Johor
link : PH belum muktamadkan pembahagian kerusi di Johor

Baca juga


PH belum muktamadkan pembahagian kerusi di Johor

THE MALAYSIAN TIMES



MUAR: Pakatan harapan masih belum memuktamadkan pembahagian kerusi untuk Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) antara parti komponennya di negeri ini.

Timbalan Presiden Pakatan Harapan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Presiden PPBM berkata perbincangan mengenai pembahagian kerusi itu hampir selesai dan bakal dimuktamadkan dalam masa terdekat.

“Ada perkara yang belum diputuskan majlis presiden (pakatan harapan) pusat dan akan kami segerakan (muktamadkan pembahagian kerusi),” katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Pakatan Harapan Negeri Johor di Pagoh di sini hari ini.

Ditanya tentang kriteria memilih parti mana untuk bertanding bagi kerusi Parlimen atau Dewan Undangan Negeri, beliau berkata kebolehan parti untuk menang kerusi terlibat diletakkan sebagai kriteria utama untuk pakatan itu.

Bagaimanapun katanya faktor calon boleh menang juga menjadi fokus utama, malah pakatan harapan akan meletakkan calon boleh menang di setiap kerusi yang akan ditandinginya pada PRU14.

“Tidak kira parti mana, kami mahu calon letak calon berkelayakan terbaik yang diterima pengundi, apapun masalah yang dihadapi itu (pembahagian kerusi dan pemilihan calon) kami selesai muafakat dalamkalangan parti,” katanya.

Beliau berkata Pakatan Harapan akan memberi laluan untuk calon muda pada PRU14, namun dalam masa sama menegaskan perlunya calon berpengalaman untuk memastikan pakatan itu seimbang dan kukuh bagi melaksanakan amanah rakyat.



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel PH belum muktamadkan pembahagian kerusi di Johor

Sekianlah artikel PH belum muktamadkan pembahagian kerusi di Johor kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PH belum muktamadkan pembahagian kerusi di Johor dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/11/ph-belum-muktamadkan-pembahagian-kerusi.html

Subscribe to receive free email updates: