Najib marah Dr M tuduh kerajaan jual kedaulatan negara

Najib marah Dr M tuduh kerajaan jual kedaulatan negara - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Najib marah Dr M tuduh kerajaan jual kedaulatan negara, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Najib marah Dr M tuduh kerajaan jual kedaulatan negara
link : Najib marah Dr M tuduh kerajaan jual kedaulatan negara

Baca juga


Najib marah Dr M tuduh kerajaan jual kedaulatan negara

Oleh Ainor Rahim
Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Pengerusi Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Najib Tun Razak meluahkan rasa kecewa dan marah terhadap fitnah besar yang dilemparkan Tun Dr Mahathir Mohamad bersabit usahasama Malaysia-China, yang dikatakan mahu menggadai kedaulatan negara. 
 
Najib sekaligus membidas Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu, yang kononnya mahu mengkaji semula semua kerjasama yang terjalin seandainya menang pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang. 
 
“Nak kaji semula kononnya kalau mereka menang segala-gala usaha sama dengan negara cina. Mereka mengugut untuk ubah segalanya. Kononnya kita sudah jual ‘sovereignty’. Kepala bapak engkau!
 
“Tidak logik. Tiada kehilangan kedaulatan! Bodoh! Kita bukan bodoh. Kuantan Industrial Park orang Malaysia tidak boleh masuk. Bodoh punya kerja. 
 
Saya tak pernah lihat tindakan begitu bodoh nak tipu rakyat Malaysia. Itu tanah kita, kedaulatan kita, sesiapa sahaja boleh masuk. Takkan Malaysian tak boleh masuk. Jangan tipu. Saya begitu marah sebab dia (Tun Dr Mahathir) menipu. Sangat merepek dan menyedihkan. Pergi pulak ke Forest City bising-bising. Macam macam cerita," katanya ketika merasmikan Mesyuarat Agung MCA kali ke-64 yang berlangsung di Wisma MCA, Jalan Ampang di sini. 
 
Mengulas isu projek Forest City  yang sengaja digembar-gemburkan pembangkang itu, Perdana Menteri berkata tanah yang terlibat itu merupakan tanah-tanah tebus guna maka tidak timbul isu ‘menjual’ kedaulatan negara seperi yang dibangkitkan sebelum ini. 
 
Itu semua tanah yang dituntutlah. Bukan tanah Johor pun. Anda fikir rakyat begitu bodoh. Mentaliti begitu. Tak boleh berfikir. Mereka ini membazir masa,” jelasnya.
 
Dr Mahathir menerusi blognya, chedet.cc sebelum ini mendakwa, Perdana Menteri mahu menjual negara secara tidak langsung apabila menjalin hubungan ekonomi erat dengan China.
 
Beliau juga mendakwa, pinjaman negara sebanyak RM55 bilion daripada China untuk membina Landasan Kereta Api Pantai Timur (ECRL).
 
Sedangkan, Dr Mahathir sendiri pernah melobi agar China menjadi kuasa terbesar dunia mengatasi Amerika Syarikat ketika beliau menjadi perdana menteri.
 
 


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Najib marah Dr M tuduh kerajaan jual kedaulatan negara

Sekianlah artikel Najib marah Dr M tuduh kerajaan jual kedaulatan negara kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Najib marah Dr M tuduh kerajaan jual kedaulatan negara dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/11/najib-marah-dr-m-tuduh-kerajaan-jual.html

Subscribe to receive free email updates: