Zamihan DITAHAN Polis kerana hasutan

Zamihan DITAHAN Polis kerana hasutan - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Zamihan DITAHAN Polis kerana hasutan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Zamihan DITAHAN Polis kerana hasutan
link : Zamihan DITAHAN Polis kerana hasutan

Baca juga


Zamihan DITAHAN Polis kerana hasutan

Presiden Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (Aswaja) Zamihan Mat Zin ditangkap petang tadi, dalam  siasatan polis yang dipercayai ke atas kenyataan yang didakwa mengkritik Sultan Johor dalam kontroversi dasar perniagaan untuk “orang Islam sahaja”.
Beliau ditangkap selepas Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun mengesahkan kertas siasatan dibuka selepas menerima laporan terhadap Zamihan semalam.
Zamihan telah ditangkap petang tadi jam 3.50 petang di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi. Esok akan memohon penahanan reman di Mahkamah Jalan Duta,” kata Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Seri Wan Ahmad Najmuddin Mohd tanpa mengulas lanjut.
Semalam, raja-raja Melayu mengecam dasar perniagaan untuk “orang Islam sahaja” termasuk kontroversi dobi “mesra Muslim di Johor dan seumpamanya di Perlis sebagai tindakan yang bersifat keterlaluan, boleh menjejaskan keharmonian, dan membawa implikasi lebih mendalam sekiranya bersabit dengan dan dilakukan atas nama Islam.
Kecaman itu menyusuli penularan video Zamihan di Masjid Tengku Ampuan Jemaah, Shah Alam, yang berkata kenyataan Sultan Ibrahim Sultan Iskandar itu “tidak patut”, dan mempertahankan dasar kedai dobi itu kerana pakaian orang bukan Islam masih tidak cukup bersih, malah menganggap orang bukan Islam tidak membersihkan diri selepas membuang air besar.
“Ada sultan kata ‘dobi mesra Muslim tak patut diadakan di negeri beta’, dan ‘ini bukan negeri Taliban…’? Tak patut Tuanku Sultan cakap macam itu,” kata Zamihan.
Beliau juga membuat kenyataan terhadap rakyat Cina Malaysia.
“Cina biasa kencing berak tak basuh. Bagaimana tentang darah haid mereka, pada pakaian dalam mereka, peluk dakap anjing, minum arak, tumpah arak, makan babi, sup babi. Itu semua sinonim dengan mereka,” kata Zamihan, sambil mencabar rakaman ucapannya ditunjukkan kepada pihak atasan termasuk sultan.
“Silakan! Apa kita nak takut kalau kita bercakap menjunjung kebenaran?” tambahnya.
Bagaimanapun, Zamihan hari ini memohon ampun kepada Sultan Johor dan menyerang beberapa media sambil mendakwa difitnah. Zamihan juga berkata beliau tidak menggunakan perkataan “kasar” terhadap Sultan Ibrahim.
Zamihan kemudian mengugut menyaman beberapa portal berita termasuk FMT, sambil menyerang FMT kerana mempunyai agenda “merosakkan hubungan antara kaum” dan memburukkan imej beliau. -FMT


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Zamihan DITAHAN Polis kerana hasutan

Sekianlah artikel Zamihan DITAHAN Polis kerana hasutan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Zamihan DITAHAN Polis kerana hasutan dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/10/zamihan-ditahan-polis-kerana-hasutan.html

Subscribe to receive free email updates: