SPRM "Mahu Kaji", Memorandum 1MDB Yang Di Serahkan Pakatan !

SPRM "Mahu Kaji", Memorandum 1MDB Yang Di Serahkan Pakatan ! - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SPRM "Mahu Kaji", Memorandum 1MDB Yang Di Serahkan Pakatan !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SPRM "Mahu Kaji", Memorandum 1MDB Yang Di Serahkan Pakatan !
link : SPRM "Mahu Kaji", Memorandum 1MDB Yang Di Serahkan Pakatan !

Baca juga


SPRM "Mahu Kaji", Memorandum 1MDB Yang Di Serahkan Pakatan !

PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan mengkaji memorandum diserahkan Pakatan Harapan (PH) yang menggesa siasatan ke atas 1MDB.
Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Azam Baki bagaimanapun enggan mengulas lanjut kerana belum melihat isi kandungan memorandum yang dihantar pagi tadi.
“Dia (PH) datanglah ke pejabat. Saya pun tak tahu kandungan memorandumnya.
“Jadi kita lihat memorandumnya. Memorandum banyak hantar kepada kami dan ada daripadanya (maklumat) diambil dalam blog.
“Yang penting apakah isi kandungannya. Biar kami lihat memorandumnya,” katanya ketika ditemui di luar Ibu Pejabat Imigresen, hari ini.
Sebelum itu, pimpinan PH yang diketuai Presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang, Naib Presiden PPBM, Datuk Abdul Rashid Asari, Naib Presiden Amanah, Hasanuddin Mohd Yunus dan Timbalan Presiden Parti Warisan Sabah, Darell Leiking ke Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya untuk menyerahkan memorandum 1MDB.
PH menerusi memorandum itu menggesa SPRM membuka siasatan baru terhadap 1MDB berdasarkan saman sivil terkini Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) kerana penyelewengan dana 1MDB merosakkan nama baik Malaysia.
Mereka berkata, SPRM berperanan penting memulihkan maruah rakyat Malaysia dengan menghadapkan mereka yang terbabit dalam rasuah, pecah amanah dan salah guna kuasa, ke muka pengadilan. #sumber


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel SPRM "Mahu Kaji", Memorandum 1MDB Yang Di Serahkan Pakatan !

Sekianlah artikel SPRM "Mahu Kaji", Memorandum 1MDB Yang Di Serahkan Pakatan ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SPRM "Mahu Kaji", Memorandum 1MDB Yang Di Serahkan Pakatan ! dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/sprm-mahu-kaji-memorandum-1mdb-yang-di.html

Subscribe to receive free email updates: