SPRM: Jikalau 'Ada' Unsur Rasuah, Kami akan Siasat Zahid, Mahathir !

SPRM: Jikalau 'Ada' Unsur Rasuah, Kami akan Siasat Zahid, Mahathir ! - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SPRM: Jikalau 'Ada' Unsur Rasuah, Kami akan Siasat Zahid, Mahathir !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SPRM: Jikalau 'Ada' Unsur Rasuah, Kami akan Siasat Zahid, Mahathir !
link : SPRM: Jikalau 'Ada' Unsur Rasuah, Kami akan Siasat Zahid, Mahathir !

Baca juga


SPRM: Jikalau 'Ada' Unsur Rasuah, Kami akan Siasat Zahid, Mahathir !

PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan meneliti sebelum menyiasat dakwaan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mempunyai RM230 juta dalam akaun banknya pada 1996 dan kekayaan Tun Dr Mahathir Mohamad.
Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Azam Baki berkata, penelitian itu bertujuan memastikan tuduhan terhadap mana-mana pihak mempunyai unsur rasuah.
“Banyak dakwaan tentang orang hidup mewah, banyak duit. Tetapi, yang penting kita kena lihat sama ada ia ada unsur rasuah atau tidak.
“Jadi, kalau nak tuduh seseorang banyak harta, belum tentu itu punca daripada rasuah. Itu jawapan saya setakat ini,” katanya selepas menghadiri majlis Ikrar Bebas Rasuah di Jabatan Imigresen, hari ini.
Minggu lalu, Dr Mahathir mengakui tiada bukti hitam putih berhubung dakwaan Zahid memiliki RM230 juta dalam akaun banknya, ketika beliau dilantik sebagai ketua Pemuda UMNO pada 1996.
Sabtu lalu, Timbalan Perdana Menteri itu berkata, beliau sedia disiasat SPRM dan pada masa sama meminta suruhanjaya itu menyiasat kekayaan Dr Mahathir dan anaknya.
Mengulas lanjut, Azam berkata, SPRM perlu memastikan pemilikan harta itu datang daripada perbuatan rasuah atau salah guna kuasa, sebelum siasatan rasmi boleh dimulakan.
“Kami perlu pastikan dulu adakah pemilikan harta itu ada unsur rasuah atau tidak.
“Bila kami siasat, kami kena gunakan kuasa kami. Kita tidak boleh bertindak di luar bidang kuasa kami. Jadi, kesalahan pada kami pula.
“Setakat ini belum (siasat) lagi. Kita kena tengok apa dilaporkan,” katanya. #sumber


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel SPRM: Jikalau 'Ada' Unsur Rasuah, Kami akan Siasat Zahid, Mahathir !

Sekianlah artikel SPRM: Jikalau 'Ada' Unsur Rasuah, Kami akan Siasat Zahid, Mahathir ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SPRM: Jikalau 'Ada' Unsur Rasuah, Kami akan Siasat Zahid, Mahathir ! dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/sprm-jikalau-ada-unsur-rasuah-kami-akan.html

Subscribe to receive free email updates: