Polis Akan Siasat Pendedahan Kad Pengenalan 'Tun M' Jika Ada Asas !

Polis Akan Siasat Pendedahan Kad Pengenalan 'Tun M' Jika Ada Asas ! - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Polis Akan Siasat Pendedahan Kad Pengenalan 'Tun M' Jika Ada Asas !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Polis Akan Siasat Pendedahan Kad Pengenalan 'Tun M' Jika Ada Asas !
link : Polis Akan Siasat Pendedahan Kad Pengenalan 'Tun M' Jika Ada Asas !

Baca juga


Polis Akan Siasat Pendedahan Kad Pengenalan 'Tun M' Jika Ada Asas !

KUALA LUMPUR: Polis hari ini mengesahkan menerima laporan terhadap Timbalan Perdana Menteri Datuk Zahid Hamidi dan Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara Datuk Yazid Ramli berhubung dakwaan mendedahkan butiran peribadi kad pengenalan Tun Dr Mahathir Mohamad.
Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim berkata laporan itu sedang diteliti bahagian pendakwaan polis.
“Kita akan siasat jika ada asas yang mencukupi untuk menyiasat kes itu. Kita perlu ikut peraturan dan berlaku adil kepada kedua pihak – yang menuturkan kata-kata itu dan yang terkesan dengan kata-kata itu,” katanya kepada pemberita di satu acara polis hari ini.
Zahid memberitahu Mesyuarat Perwakilan Umno Kelana Jaya yang kad pengenalan Dr Mahathir tertera nama “Mahathir a/l Iskandar Kutty”.
Ia membawa singkatan “anak lelaki” atau “a/l” yang selalu digunakan dalam nama rasmi rakyat Malaysia berketurunan India. Menurut Zahid, Yazid memberikan maklumat itu kepadanya.
Zahid berkata pengerusi Pakatan Harapan itu “orang yang memperjuangkan agenda Melayu untuk menggunakan Melayu”.
Kenyataan itu bagaimanapun mengundang laporan polis, yang terbaru dibuat oleh ahli biro undang-undang DAP Kedah Zulhazmi Shariff.
Zulhazmi diiringi Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng, Alice Lau Kiong Yieng (Lanang) dan Thomas Su (Ipoh Timur).
Bekas naib ketua Umno Batu Kawan Datuk Khairuddin Abu Hassan juga membuat laporan polis di IPD Dang Wangi semalam.
Khairuddin menggesa Dr Mahathir mengambil tindakan undang-undang terhadap Zahid dan Yazid kerana menyalahgunakan kuasa dan menyalahi Akta Perlidungan Data Peribadi apabila mendedahkan maklumat peribadi bekas Perdana Menteri itu kepada orang ramai. #sumber


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Polis Akan Siasat Pendedahan Kad Pengenalan 'Tun M' Jika Ada Asas !

Sekianlah artikel Polis Akan Siasat Pendedahan Kad Pengenalan 'Tun M' Jika Ada Asas ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Polis Akan Siasat Pendedahan Kad Pengenalan 'Tun M' Jika Ada Asas ! dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/polis-akan-siasat-pendedahan-kad.html

Subscribe to receive free email updates: