Bauksit: SPRM "Geladah" 7 Lokasi Berkaitan Perlombongan Haram !

Bauksit: SPRM "Geladah" 7 Lokasi Berkaitan Perlombongan Haram ! - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bauksit: SPRM "Geladah" 7 Lokasi Berkaitan Perlombongan Haram !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bauksit: SPRM "Geladah" 7 Lokasi Berkaitan Perlombongan Haram !
link : Bauksit: SPRM "Geladah" 7 Lokasi Berkaitan Perlombongan Haram !

Baca juga


Bauksit: SPRM "Geladah" 7 Lokasi Berkaitan Perlombongan Haram !


PETALING JAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggeledah sekurang-kurangnya tujuh lokasi bagi menyiasat salah laku berkaitan pelombongan haram bauksit di Kuantan, Pahang.

Antara kawasan yang digeledah adalah pejabat pelabuhan Kuantan, pejabat kastam serta beberapa syarikat yang dikaitkan dengan aktiviti itu.

Tindakan itu susulan penahanan sepuluh individu termasuk seorang pegawai Kastam berpangkat penolong pengarah pada Rabu.

Dalam tindakan itu, pelbagai dokumen termasuk borang berkaitan kastam, penyata bank, eksport serta laptop turut dirampas untuk siasatan lanjut.

Dalam perkembangan itu, lokasi lain yang turut digeledah SPRM adalah di kesemua rumah suspek yang ditahan dan merampas beberapa dokumen seperti akaun bank bagi tujuan siasatan.

SPRM juga sudah menghantar permohonan bagi menyekat sebarang pengambil alihan harta mengikut Seksyen 37(1) Akta SPRM 2009.

Sementara itu, sehingga hari ini (Khamis) seramai 18 orang saksi yang terdiri daripada pemandu-pemandu lori yang mengangkut bauksit haram, pengurus, penyelia syarikat serta kerani syarikat  sudah diambil keterangan.

Pengarah Bahagian Perisikan SPRM, Datuk Sri Ahmad Khusairi Yahya ketika dihubungi mengesahkan perkara itu dan berkata tindakan seterusnya sedang dilakukan SPRM. #sumber



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Bauksit: SPRM "Geladah" 7 Lokasi Berkaitan Perlombongan Haram !

Sekianlah artikel Bauksit: SPRM "Geladah" 7 Lokasi Berkaitan Perlombongan Haram ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bauksit: SPRM "Geladah" 7 Lokasi Berkaitan Perlombongan Haram ! dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/bauksit-sprm-geladah-7-lokasi-berkaitan.html

Subscribe to receive free email updates: