Ahli Parlimen DAP Di Arah Keluar Dewan, Usul 1MDB Telah Di Tolak

Ahli Parlimen DAP Di Arah Keluar Dewan, Usul 1MDB Telah Di Tolak - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ahli Parlimen DAP Di Arah Keluar Dewan, Usul 1MDB Telah Di Tolak, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ahli Parlimen DAP Di Arah Keluar Dewan, Usul 1MDB Telah Di Tolak
link : Ahli Parlimen DAP Di Arah Keluar Dewan, Usul 1MDB Telah Di Tolak

Baca juga


Ahli Parlimen DAP Di Arah Keluar Dewan, Usul 1MDB Telah Di Tolak

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng hari ini diarahkan keluar Dewan Rakyat, selepas tidak mengendahkan amaran demi arahan daripada Timbalan Speaker untuk duduk, ketika mengemukakan usul membahaskan kegagalan 1MDB membayar hutang International Petroleum Investment Corporation (IPIC), Isnin lalu.
Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Seri Ismail Mohamed Said meminta Lim mengikut peraturan mesyuarat untuk mengemukakan isu itu.
“Mengikut Peraturan Mesyuarat 18. Semalam, saya susah hantar satu usul kepada speaker. Pagi ini saya terima jawapan. Beliau menolaknya,” kata wakil rakyat DAP itu.
“Ia mengenai hutang 1MDB kepada IPIC. Wang itu daripada rakyat,” katanya sebelum diarahkan duduk.
Beliau kemudian diminta membaca surat speaker dan sekali lagi diarahkan duduk.
Ismail berkata, sebarang usul ditolak di bawah Peraturan Mesyuarat 18 (7), yang memberi kuasa kepada speaker untuk menolak usul dikemukakan ahli Parlimen, ia tidak boleh dikemukakan semula.
Lim sekali lagi bangun, sebelum Ismail memberi amaran akan mengarahkannya keluar Dewan.
Lim terus bersuara, sebelum diarah meninggalkan Dewan.
Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata, ada ahli Parlimen yang cuba menggambarkan beliau dan timbalannya tidak mematuhi Peraturan Mesyuarat.
“Anda membuat persepsi di luar. Anda mempolitikkan isu ini. Jadi, mari berlaku adil,” katanya. #sumber


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Ahli Parlimen DAP Di Arah Keluar Dewan, Usul 1MDB Telah Di Tolak

Sekianlah artikel Ahli Parlimen DAP Di Arah Keluar Dewan, Usul 1MDB Telah Di Tolak kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ahli Parlimen DAP Di Arah Keluar Dewan, Usul 1MDB Telah Di Tolak dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/ahli-parlimen-dap-di-arah-keluar-dewan.html

Subscribe to receive free email updates: