VIRAL Kematian TIBA2 Wanita Indonesia Ketika Lahirkan Anak. Doktor Dedah Puncanya !!!

VIRAL Kematian TIBA2 Wanita Indonesia Ketika Lahirkan Anak. Doktor Dedah Puncanya !!! - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul VIRAL Kematian TIBA2 Wanita Indonesia Ketika Lahirkan Anak. Doktor Dedah Puncanya !!!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : VIRAL Kematian TIBA2 Wanita Indonesia Ketika Lahirkan Anak. Doktor Dedah Puncanya !!!
link : VIRAL Kematian TIBA2 Wanita Indonesia Ketika Lahirkan Anak. Doktor Dedah Puncanya !!!

Baca juga


VIRAL Kematian TIBA2 Wanita Indonesia Ketika Lahirkan Anak. Doktor Dedah Puncanya !!!

Loading...

Kadang kita lupa siapa sebenarnya yang sanggup mati demi kita. Bila kita tengok kepayahan isteri kita melahirkan anak-anak kita, kita jadi hiba dan sayu. Perasaan cinta pun jadi makin dalam bila kita tengok betapa isteri kita berhempas pulas antara hidup dan mati hanya untuk melahirkan zuriat kita padahal kita lupa, ibu kita sendiri lah orang yang pertama yang berhadapan dengan risiko kematian untuk melahirkan kita.

Sekadar Gambar Hiasan.

Antara risiko dan komplikasi yang ibu kita hadapi masa nak melahirkan kita adalah :

+ Pendarahan (haemorrhage) atau biasa orang kita panggil tumpah darah. Perdarahan selepas bersalin yang lebih daripada 500 ml dah dikira pendarahan yang tak normal dan berisiko menyebabkan kematian. Kalau korang nak tahu orang tumpah darah ni darah keluar mengalir macam air paip!

Benda ni boleh terjadi tiba-tiba je sebab tu saya rayu sangat jangan la percaya sangat dengan teori bahawa bersalin kat rumah lebih selamat. Kalau tiba-tiba isteri kita tumpah darah kita nak buat apa kalau beranak kat rumah?

+ Masalah dengan uri ( plasenta ). Macam-macam komplikasi boleh terjadi. Boleh jadi uri tu tertanam dalam sangat sampaikan masa nak keluar nanti uri tu tak boleh keluar sendiri. Kena ada campurtangan kepakaran manusia untuk keluarkannya. Boleh jadi uri tu nanti terkoyak dan tertinggal kat dalam rahim dan macam-macam lagi.

+ Darah beku ( blood clot ) pun boleh menyebabkan kematian tiba-tiba. Darah beku yang terjadi kat kaki pun boleh masuk ke dalam paru-paru secara mengejut (pulmonary embolism) macam kes tergempar yang pernah terjadi pada Julia Fransiska Maketey di Manado, Indonesia. Arwah mati tiba-tiba tanpa sebab. Bila buat bedah siasat baru la tahu penyebab kematiannya adalah ada darah beku masuk ke paru-parunya ketika proses bersalin.

Ini lah pengorbanan seorang ibu. Dalam kita mencintai dan menghargai pengorbanan seorang isteri yang sanggup menggadaikan nyawanya jangan kita lupa insan yang sanggup menggadaikan nyawanya demi diri kita. – DR TAUFIQ RAZIF

Loading...


✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s9pwcJ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel VIRAL Kematian TIBA2 Wanita Indonesia Ketika Lahirkan Anak. Doktor Dedah Puncanya !!!

Sekianlah artikel VIRAL Kematian TIBA2 Wanita Indonesia Ketika Lahirkan Anak. Doktor Dedah Puncanya !!! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel VIRAL Kematian TIBA2 Wanita Indonesia Ketika Lahirkan Anak. Doktor Dedah Puncanya !!! dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/viral-kematian-tiba2-wanita-indonesia.html

Subscribe to receive free email updates: