Rundingan Brexit Antara Britain dan EU Bermula di Brussels

Rundingan Brexit Antara Britain dan EU Bermula di Brussels - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rundingan Brexit Antara Britain dan EU Bermula di Brussels, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rundingan Brexit Antara Britain dan EU Bermula di Brussels
link : Rundingan Brexit Antara Britain dan EU Bermula di Brussels

Baca juga


Rundingan Brexit Antara Britain dan EU Bermula di Brussels

Menteri Brexit David Davis akan memulakan rundingan di Brussels pada Isnin yang akan menentukan terma-terma keluarnya UK dari Kesatuan Eropah (EU) dan juga hubungan dengan Kesatuan selepas Brexit.

Davis sebelum ini yang juga bekempen untuk meninggalkan EU akan bertemu dengan Ketua Perunding EU Michael Barnier, bekas Menteri Perancis. Mereka akan mengadakan sidang media bersama selepas rundingan selama tujuh jam yang bermula pukul lima petang waktu Malaysia.

Pegawai terlibat dalam rundingan enggan membuat spekulasi tentang apa yang akan dicapai dalam rundingan sehari ini. Pegawai EU berharap mesyuarat pertama ini dan persidangan Brussels pada Khamis dan Jumaat mampu memperbaiki suasana rundingan selepas ketegangan sebelum ini.

“Sekarang, kerja keras akan bermula,” kata Davis, tambahnya dia mahu perjanjian yang memberi faedah kepada kedua-dua pihak.

“Rundingan ini adalah sukar dalam sesetengah perkara, tetapi kami akan menggunakan pendekatan konstruktif.”

Penyokong-penyokong Brexit mempertahankan cadangan May untuk keluar secara langsung dari Kesatuan Eropah, berbeza dengan menteri kewangan Philip Hammond dan beberapa yang lain mahu rundingan mengurangkan kesan ‘Hard Brexit‘ kepada UK.

Keluarnya UK akan memberi kesan kepada kerakyatan 3 juta rakyat Kesatuan Eropah di Britain. Selain itu, UK juga perlu membayar puluhan billion jika mereka benar-benar mahu keluar.

Dengan berjuta golongan expatriat Britain di EU, Perdana Menteri May juga mahu perjanjian hak kerakyatan bagi mereka.

EU juga dilihat membantah permintaan Britain untuk merundingkan terma perdagangan dengan alasan ia hanya boleh dibincangkan selepas terma perpisahan telah dipersetujui seawal hujung tahun ini.

– Reuters

 

The post Rundingan Brexit Antara Britain dan EU Bermula di Brussels appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2srvVgM

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Rundingan Brexit Antara Britain dan EU Bermula di Brussels

Sekianlah artikel Rundingan Brexit Antara Britain dan EU Bermula di Brussels kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rundingan Brexit Antara Britain dan EU Bermula di Brussels dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/rundingan-brexit-antara-britain-dan-eu.html

Subscribe to receive free email updates: