Pesawat Hawk 108 Hilang: Dua Juruterbang Maut

Pesawat Hawk 108 Hilang: Dua Juruterbang Maut - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pesawat Hawk 108 Hilang: Dua Juruterbang Maut, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pesawat Hawk 108 Hilang: Dua Juruterbang Maut
link : Pesawat Hawk 108 Hilang: Dua Juruterbang Maut

Baca juga


Pesawat Hawk 108 Hilang: Dua Juruterbang Maut

DUA juruterbang Tentera Udara Malaysia (TUDM) yang menerbangkan pesawat pejuang jenis Hawk 108 yang dilaporkan hilang di sempadan Pahang-Terengganu ditemui maut petang Khamis.

Panglima Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Jeneral Datuk Seri Affendi Buang berkata, mangsa yang terkorban dikenali sebagai Mejar Mohd. Hasri Zahari, 31, dan Yazmi Mohamed Yusof, 39.

Menurutnya, mayat kedua-dua mangsa ditemui ditemukan di kawasan berpaya di Chukai, Terengganu, kira-kira 31 batu nautika dari Lapangan Terbang Kuantan bersama dengan payung terjun kira-kira pukul 2.30 petang.

“Kedua-dua juruterbang ini adalah yang berpengalaman dan salah seorang daripada mereka merupakan jurulatih pesawat pejuang tersebut.

“Mayat mangsa kini dihantar Ke Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan, Pahang untuk bedah siasat,” katanya.

Affendi berkata, pesawat tersebut sedang menjalani latihan namun pihaknya sudah menubuhkan satu jawatankuasa khas untuk menyiasat insiden tersebut.

Beliau berkata, kerangka pesawat berkenaan bagaimanapun belum ditemukan.

Menurutnya, keluarga kedua-dua mangsa sudah dimaklumkan mengenai kejadian dan pihaknya akan mengambil perhatian kepada kebajikan kepada keluarga mangsa.

BACA INI: Pesawat Pejuang Hawk TUDM Dari Kuantan Hilang

Pesawat Hawk 108 milik TUDM yang dikendalikan mereka sebelum ini dilaporkan hilang di utara Kuantan iaitu di sempadan antara Terengganu dan Pahang, 11.30 pagi tadi.

Pesawat yang terlibat dalam operasi SAR itu adalah Hercules C130 dan Eurocopter EC725 yang memulakan pencarian pada 11.49 pagi.

TUDM dalam kenyataan, hari ini melaporkan kehilangan pesawat itu selepas berlepas dari Pengkalan Udara Kuantan pada 11 pagi sebelum terputus hubungan. – MYNEWSHUB.CC

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sD5Mhh

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Pesawat Hawk 108 Hilang: Dua Juruterbang Maut

Sekianlah artikel Pesawat Hawk 108 Hilang: Dua Juruterbang Maut kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pesawat Hawk 108 Hilang: Dua Juruterbang Maut dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/pesawat-hawk-108-hilang-dua-juruterbang.html

Subscribe to receive free email updates: