JPJ Kelantan Sita 168 Kenderaan Klon Sejak Januari Lepas

JPJ Kelantan Sita 168 Kenderaan Klon Sejak Januari Lepas - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul JPJ Kelantan Sita 168 Kenderaan Klon Sejak Januari Lepas, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : JPJ Kelantan Sita 168 Kenderaan Klon Sejak Januari Lepas
link : JPJ Kelantan Sita 168 Kenderaan Klon Sejak Januari Lepas

Baca juga


JPJ Kelantan Sita 168 Kenderaan Klon Sejak Januari Lepas

KOTA BHARU – Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Kelantan menyita sebanyak 168 buah kenderaan klon sejak Januari lepas sehingga kini, kata Pengarah JPJ Kelantan Mahasan Mustapha.

Beliau berkata kenderaan klon yang dirampas itu kebanyakannya adalah jenama Honda dan dibeli dengan harga sekitar RM8,000 hingga RM25,000 sebuah bergantung kepada model kenderaan terbabit.

“Kereta klon ini biasanya dijual secara dalam talian dengan pelbagai tawaran menarik serta model kenderaan yang boleh dipilih pelanggan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan pelancaran Program Selamat Sampai Ke Destinasi Bersama JPJ Kelantan di Melor, di sini, hari ini.

Mahasan berkata dalam kes terbaru minggu lepas, pihaknya berjaya merampas dua buah kenderaan klon iaitu Honda Jazz dan Odyssey daripada dua individu yang juga kakitangan awam.

“Kereta itu dikatakan dibeli secara ‘online’ dan boleh diperolehi dalam tempoh sebulan sahaja. Biasanya kenderaan seperti ini mudah dicam oleh JPJ melalui sekatan jalan raya,” katanya.

Dalam program itu, pengguna jalan raya yang melalui Pasar Melor diberikan risalah keselamatan oleh anggota JPJ, Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) dan Kelantan Bikers.

Mengenai jumlah kenderaan klon yang berada di Kelantan, Mahasan berkata jumlah itu tidak dapat dipastikan.

“Sebenarnya kebanyakan kenderaan klon yang berada di negara ini adalah daripada Singapura selain kita syak dari Thailand.

“Bagi yang ditahan kerana memiliki kenderaan klon ini mereka boleh dikenakan denda sehingga RM12,000 kerana kesalahan Lesen Kenderaan Motor (LKM), nombor pendaftaran palsu selain tiada insurans kenderaan,” katanya. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rjpLhi

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel JPJ Kelantan Sita 168 Kenderaan Klon Sejak Januari Lepas

Sekianlah artikel JPJ Kelantan Sita 168 Kenderaan Klon Sejak Januari Lepas kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel JPJ Kelantan Sita 168 Kenderaan Klon Sejak Januari Lepas dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/jpj-kelantan-sita-168-kenderaan-klon.html

Subscribe to receive free email updates: