Mercun Haram, Bunga Api Boleh, Kata Mufti Kelantan

Mercun Haram, Bunga Api Boleh, Kata Mufti Kelantan - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mercun Haram, Bunga Api Boleh, Kata Mufti Kelantan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mercun Haram, Bunga Api Boleh, Kata Mufti Kelantan
link : Mercun Haram, Bunga Api Boleh, Kata Mufti Kelantan

Baca juga


Mercun Haram, Bunga Api Boleh, Kata Mufti Kelantan

Bila tiba je musim perayaan akan kedengaran bunyi mercun. Memang sakit hati kalau dengar bunyi mercun tanpa henti. Bukan itu je, mercun juga sangat bahaya.

Bermain dengan bahan yang membahayakan diri sendiri atau orang lain adalah bertentangan dengan ajaran Islam, kata mufti Kelantan di samping menyeru mercun diharamkan.

Mufti Kelantan Mohamad Shukri Mohamad berkata tidak ada asas untuk mengaitkan mercun dengan sambutan Hari Raya Aidilfitri, dilaporkan The Star.

Beliau berkata demikian berikutan banyak kes kecederaan yang berlaku, terutamanya yang melibatkan kanak-kanak,akibat bermain dengan mercun pada bulan Ramadan.

Lebih daripada 9 kes dilaporkan dalam tempoh 3 minggu lalu, yang hanya berlaku di Kedah, Kelantan dan Pahang.

Shukri berkata, seluruh industri di sebalik pembekalan mercun kepada orang awam perlu dijauhi orang Islam kerana ia menyalahi undang-undang.

Bagaimanapun, secara amnya bermain bunga api boleh diterima.

“Islam melarang penganutnya melanggar undang-undang negara. Jadi, dengan kata lain, ia adalah ‘haram’ (dosa),”katanya dipetik sebagai memberitahu The Star.

Sumber: Free Malaysia Today


Koleksi video viral edisi 2017




✍ Sumber Pautan : ☕ Oh! Semput

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sNNjyB

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Mercun Haram, Bunga Api Boleh, Kata Mufti Kelantan

Sekianlah artikel Mercun Haram, Bunga Api Boleh, Kata Mufti Kelantan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Mercun Haram, Bunga Api Boleh, Kata Mufti Kelantan dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/mercun-haram-bunga-api-boleh-kata-mufti.html

Subscribe to receive free email updates: