Hasanuddin Sambung Tugas Ab Rahman Perangi Dadah

Hasanuddin Sambung Tugas Ab Rahman Perangi Dadah - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Hasanuddin Sambung Tugas Ab Rahman Perangi Dadah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Hasanuddin Sambung Tugas Ab Rahman Perangi Dadah
link : Hasanuddin Sambung Tugas Ab Rahman Perangi Dadah

Baca juga


Hasanuddin Sambung Tugas Ab Rahman Perangi Dadah

KOTA BHARU – Ketua Polis Kelantan yang baru dilantik, Datuk Hasanuddin Hassan bertekad untuk meneruskan misi penyandang jawatan tersebut, Allahyarham Datuk Dr Ab Rahman Ismail dalam usaha memerangi dadah di negeri ini.

Hasanuddin berkata beliau mempunyai perancangan tertentu untuk mengurangkan kadar jenayah terbabit menerusi kawalan sempadan yang lebih ketat.

“Dunia tanpa sempadan buka ruang kepada semua pihak termasuk penjenayah untuk lakukan jenayah, justeru modal insan daripada warga Polis Diraja Malaysia (PDRM) perlu proaktif untuk melakukan tugasan di lapangan.

“Saya juga berharap pegawai dan anggota akan lebih proaktif terutama dalam mengekang penyeludupan dadah di sempadan (Malaysia-Thailand di Kelantan),” katanya ketika berucap pada majlis terima tugas jawatan Ketua Polis Kelantan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan di sini, hari ini.

Beliau menerima jawatan tersebut daripada Pemangku Ketua Polis Kelantan SAC Din Ahmad sambil disaksikan Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA) Bukit Aman Datuk Seri Sabtu Osman.

Hadir sama Komander Briged Tenggara Pasukan Gerakan Am Datuk Roslan Bek Ahmad.

Hasanuddin berkata jenayah indeks di Kelantan sejak Januari hingga Mei tahun ini menurun sebanyak 14.38 peratus kepada 1,768 kes berbanding 2,065 kes pada tempoh sama tahun lepas.

Dalam pada itu, beliau berkata hanya 10 peratus daripada kira-kira 4,000 pegawai dan anggota dari Kontinjen Kelantan yang dibenarkan bercuti pada Aidilfitri kali ini.

Sementara itu, Din dalam ucapannya berkata beliau berharap agar Hasanuddin mampu menggarap dan menerajui Kontinjen Kelantan agar mampu duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan kontinjen lain.

Beliau turut berharap agar semua pegawai dan anggota dapat memberikan kerjasama yang padu kepada Hasanuddin dalam usaha memerangi jenayah di negeri ini.

Hasanuddin sebelum ini pernah memegang jawatan sebagai Ketua Penolong Pengarah (Perancangan dan Pembangunan Dasar Strategik), Bahagian Dasar Sumber Manusia, Jabatan Pengurusan, Bukit Aman; Ketua Jabatan Pengurusan IPK Selangor dan Ketua Pusat Pengajian Sains Pengurusan Krisis dan Bencana Maktab PDRM Kuala Lumpur.

Beliau menggantikan Ab Rahman yang meninggal dunia akibat sakit jantung pada 2 April lepas. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ryJCs5

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Hasanuddin Sambung Tugas Ab Rahman Perangi Dadah

Sekianlah artikel Hasanuddin Sambung Tugas Ab Rahman Perangi Dadah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Hasanuddin Sambung Tugas Ab Rahman Perangi Dadah dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/hasanuddin-sambung-tugas-ab-rahman.html

Subscribe to receive free email updates: