Ummah, NGO Melayu serah memorandum PM

Ummah, NGO Melayu serah memorandum PM - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ummah, NGO Melayu serah memorandum PM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ummah, NGO Melayu serah memorandum PM
link : Ummah, NGO Melayu serah memorandum PM

Baca juga


Ummah, NGO Melayu serah memorandum PM

KUALA LUMPUR - Gerakan Pembela Ummah (Ummah) bersama beberapa NGO Melayu akan menghantar memorandum kepada Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada Jumaat ini bagi menuntut lima perkara berkaitan kematian anggota bomba, Mohammad Adib Mohd Kassim yang menjadi mangsa pukul dalam rusuhan di Kuil Sri Maha Mariamman, Seafield di Subang Jaya.

Lima tuntutan berkenaan antaranya menggesa siasatan segera terhadap pesalah yang bertanggungjawab dan memperuntukan hukuman mati bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan jika disabitkan salah.

Pengerusinya, Aminuddin Yahaya, berkata, pihaknya juga menuntut semua moratorium terhadap hukuman mati dibatalkan dan semua undang-undang yang memperuntukan hukuman mati dilaksanakan sepenuhnya.

“Kami akan berkumpul di Masjid Putra, Putrajaya selepas solat Jumaat untuk serah memorandum kepada Tun Mahathir atas semua tuntutan yang dikemukakan.

“Ini bukan rusuhan kaum atau agama tetapi menuntut keadilan untuk Allahyarham Adib. Petisyen dibuat sebelum ini juga telah mendapat lebih 200,000 sokongan,” katanya dalam sidang media di sini, hari ini.

Dalam sidang media itu, Aminuddin turut menuntut agar pihak yang berbohong mengatakan Adib dilanggar kenderaan bomba memohon maaf secara terbuka khususnya kepada keluarga Adib.

“Kami juga menuntut Menteri Perpaduan, Waytha Moorthy, Menteri Sumber Manusia M Kula Segaran dan Ahli Exco Negeri Selangor, V.Ganabatirau meletakkan jawatan dan mereka mesti disiasat bawah peruntukan sedia ada kerana membuat kenyataan melaga-lagakan dua komuniti agama,” katanya.

Difahamkan Ummah juga akan membuat laporan polis terhadap ketiga-tiga pemimpin berkenaan dalam masa terdekat. - SH  #CelahGelegar 


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Ummah, NGO Melayu serah memorandum PM

Sekianlah artikel Ummah, NGO Melayu serah memorandum PM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ummah, NGO Melayu serah memorandum PM dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2018/12/ummah-ngo-melayu-serah-memorandum-pm.html

Subscribe to receive free email updates: