Sebalik Kekeliruan nama Jesus, dakwah berjaya

Sebalik Kekeliruan nama Jesus, dakwah berjaya - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sebalik Kekeliruan nama Jesus, dakwah berjaya, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sebalik Kekeliruan nama Jesus, dakwah berjaya
link : Sebalik Kekeliruan nama Jesus, dakwah berjaya

Baca juga


Sebalik Kekeliruan nama Jesus, dakwah berjaya


Oleh: Ustaz Firdaus Wong Wai Hung 

Alhamdulilah Alhamdulilah Alhamdulilah. Kerana sedikit salah faham dan kekeliruan akibat penggunaan nama Jesus dalam dakwah, ianya telah menarik perhatian ramai sehinggakan yang selama ini kurang mengambil tahu tentang dakwah juga telah mengambil tahu.
.
Objektif penggunaan nama Jesus adalah untuk menarik perhatian orang ramai untuk bertanya dan ianya telah mencapai matlamat yang diinginkan.
.
Ada yang bersetuju dan ada yang tidak bersetuju kami menggunakan perkataan Jesus. Tak mengapa. Kami menghormati pandangan mereka yang tidak bersetuju. Persaudaraan Islam itu wajib dipelihara manakala penggunaan istilah Jesus itu hanya pendapat dan pegangan masing-masing yang tak wajib. 
.


Saranan saya andai kita melihat aktiviti atau penggunaan perkataan yang kita rasa pelik,
.
1. Jangan cepat menuduh dan melabel
.
2. Tanya kepada orang yang ada di situ kenapa mereka buat aktiviti itu dan objektif mereka. Cuba fahami dulu sebelum viral.
.
3. Kalau tak nak bertanya kepada aktivis di situ, takpe tetapi bila post di sosial media, boleh buat caption dalam bentuk soalan dan bukannya tuduhan. Risau kita terfitnah.
.
Semoga Allah menyatukan hati kita dan ayuh kita memperkasakan lagi dakwah di Malaysia dan di serata dunia. Allahuma Ameen 
.
#islam #muslim #dakwah #firdauswong #chinesemuslim #cinamuslim #muallaf #multiracialrevertedmuslims #streetdawahmalaysia #streetdawahmalaysiaofficial #muslimslovejesus #megastreetdakwah #megastreetdawah2018  @ Kuala Lumpur, Malaysia


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Sebalik Kekeliruan nama Jesus, dakwah berjaya

Sekianlah artikel Sebalik Kekeliruan nama Jesus, dakwah berjaya kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sebalik Kekeliruan nama Jesus, dakwah berjaya dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2018/12/sebalik-kekeliruan-nama-jesus-dakwah.html

Subscribe to receive free email updates: