PH jual Aset Macam Lazada, Shopee

PH jual Aset Macam Lazada, Shopee - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PH jual Aset Macam Lazada, Shopee, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PH jual Aset Macam Lazada, Shopee
link : PH jual Aset Macam Lazada, Shopee

Baca juga


PH jual Aset Macam Lazada, Shopee

Saya dihantar gambar ini yang merupakan petikan-petikan laporan media dari tempoh 1-2 bulan yang lalu.

Rakan yang hantar ini sering membaca hantaran saya di FB.

Dia tanya saya siapa sebenarnya yang jual aset negara? PH atau BN?

Saya jawab bahawa cara penyelesaian PH untuk semua masalah hanya satu: Jual.

Rakan menjawab: Oh, macam Lazada atau Shopee, ye?

(Gambar ini tidak termasuk rancangan kerajaan PH untuk menjual 25% saham Petronas dengan cara penyenaraian Petronas di Bursa Malaysia yang kerajaan PH mengesahkan bulan lepas ianya masih di dalam perbincangan)

1. Hutang kerajaan yang tiba-tiba dinaikkan oleh PH untuk menjadi RM1 trilion ialah alasan terbaik untuk jual aset walaupun semua laporan-laporan rasmi kerajaan masih mengesahkan hutang rasmi ialah RM686 bilion atau 50.7% dari KDNK pada akhir tahun 2017.

2. Kehilangan hasil sebanyak RM40 bilion untuk tahun ini akibat GST diganti dengan SST dan tempoh bebas cukai 3 bulan telah memberi tekanan hebat kepada kerajaan PH.

3. Pertumbuhan KDNK yang semakin menurun selepas PRU14 juga memberi tekanan hasil berkurangan kepada kerajaan PH.

4. Masalah utama FELDA dan FELCRA kini ialah harga sawit yang amat rendah selepas kejatuhan harga berterusan selepas PRU14 - hampir dengan kos pengeluaran ataupun ada masa ianya di bawah kos pengeluaran.

5. Harga saham untuk kebanyakkan pelaburan GLC-GLC ini di Bursa Malayia telah jatuh dengan teruk selepas PRU14. Oleh itu, GLC-GLC ini menerima tekanan untuk mencairkan aset bagi menampung keperluan aliran tunai mereka.

Oleh : Najib Razak  #CelahGelegar


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel PH jual Aset Macam Lazada, Shopee

Sekianlah artikel PH jual Aset Macam Lazada, Shopee kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PH jual Aset Macam Lazada, Shopee dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2018/12/ph-jual-aset-macam-lazada-shopee.html

Subscribe to receive free email updates: