Maszlee kepada Badan Kristian: 'Dakwah ajak pada kebaikan, tak semestinya tukar agama'

Maszlee kepada Badan Kristian: 'Dakwah ajak pada kebaikan, tak semestinya tukar agama' - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Maszlee kepada Badan Kristian: 'Dakwah ajak pada kebaikan, tak semestinya tukar agama', kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Maszlee kepada Badan Kristian: 'Dakwah ajak pada kebaikan, tak semestinya tukar agama'
link : Maszlee kepada Badan Kristian: 'Dakwah ajak pada kebaikan, tak semestinya tukar agama'

Baca juga


Maszlee kepada Badan Kristian: 'Dakwah ajak pada kebaikan, tak semestinya tukar agama'



Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik berkata konsep dakwah yang dikemukakannya di Sabah dan Sarawak telah disalah anggap apabila ditafsirkan sebagai usaha untuk menukar agama.

Beliau berkata, dakwah perlu dilihat secara universal iaitu mengajak kepada kebaikan.

Katanya, tugas guru sendiri adalah salah satu bentuk dakwah – mengajar dan mendidik anak bangsa supaya menjadi lebih baik dan berjaya dalam apa juga bidang.

"Bila saya sebut pasal guru yang mengajar di Sabah dan Sarawak sebagai medan dakwah, ada yang terus fikir pasal tukar agama. Itu pemahaman yang sempit.

"Jadikan orang (pelajar) bijak itu pun dakwah, apabila saya timbulkan di parlimen mereka di Sabah Sarawak bising. Kata saya, gunakan sekolah untuk berdakwah.

"Saya mahu betulkan mengajar kepada kebaikan itu dakwah," katanya ketika berucap pada majis penyerahan projek Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) Putrajaya, hari ini.



#CelahGelegar


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Maszlee kepada Badan Kristian: 'Dakwah ajak pada kebaikan, tak semestinya tukar agama'

Sekianlah artikel Maszlee kepada Badan Kristian: 'Dakwah ajak pada kebaikan, tak semestinya tukar agama' kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Maszlee kepada Badan Kristian: 'Dakwah ajak pada kebaikan, tak semestinya tukar agama' dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2018/12/maszlee-kepada-badan-kristian-dakwah.html

Subscribe to receive free email updates: