Jangan risau, Kit Siang tidak akan jadi PM - Tun Mahathir

Jangan risau, Kit Siang tidak akan jadi PM - Tun Mahathir - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Jangan risau, Kit Siang tidak akan jadi PM - Tun Mahathir, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Jangan risau, Kit Siang tidak akan jadi PM - Tun Mahathir
link : Jangan risau, Kit Siang tidak akan jadi PM - Tun Mahathir

Baca juga


Jangan risau, Kit Siang tidak akan jadi PM - Tun Mahathir

Tun Mahathir pernah menyatakan bahawa Penasihat DAP, Lim Kit Siang tidak mungkin dipilih menjadi perdana menteri bila Pakatan Harapan (PH) menang pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Itu jaminan diberi Pengerusi PH, Tun Dr Mahathir Mohamad kerana pada PRU14, DAP hanya bertanding kira-kira 40 kerusi daripada 222 kerusi Parlimen yang ada di seluruh negara. 

Menurutnya, dengan jumlah ahli yang sedikit adalah mustahil calon PM dipilih daripada DAP.

"Macam mana dia (Kit Siang) nak jadi PM, bilangan ahli DAP tak ramai, ada 122 kerusi mereka 40 lebih sahaja. Macam mana DAP nak jadi kerajaan dan angkat Kit Siang jadi PM?

Dalam pada itu beliau yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) turut mengakui DAP menyedari tidak mampu berdiri sendiri tanpa sokongan parti lain.

Beliau juga berkata, DAP juga telah menandatangani perjanjian bagi menghormati Perlembagaan Malaysia sedia ada.

Itulah kata-kata Tun Mahathir sebelum PRU14. 

Beberapa hari lepas, Lim Kit Siang dan DAP mula menyerang Perdana Menteri apabila beliau enggan mengikut arahan parti rasis DAP dalam melaksanakan Pilihanraya Tempatan dan tentang an DAP dalam kemasukan pemimpin UMNO ke dalam Pakatan Harapan melalui PPBM. 

Mungkin kah Tun Mahathir akan bangkit dan menjadi Perdana Menteri yang berani seperti suatu ketika dahulu. 

Kita saksi kan episod seterusnya. 

#CelahGelegar 


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Jangan risau, Kit Siang tidak akan jadi PM - Tun Mahathir

Sekianlah artikel Jangan risau, Kit Siang tidak akan jadi PM - Tun Mahathir kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Jangan risau, Kit Siang tidak akan jadi PM - Tun Mahathir dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2018/12/jangan-risau-kit-siang-tidak-akan-jadi.html

Subscribe to receive free email updates: