Skim Peduli Sihat: Caj lebih, tamat khidmat klinik panel

Skim Peduli Sihat: Caj lebih, tamat khidmat klinik panel - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Skim Peduli Sihat: Caj lebih, tamat khidmat klinik panel, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Skim Peduli Sihat: Caj lebih, tamat khidmat klinik panel
link : Skim Peduli Sihat: Caj lebih, tamat khidmat klinik panel

Baca juga


Skim Peduli Sihat: Caj lebih, tamat khidmat klinik panel

OLEH LIZAWATI MADFA



SHAH ALAM: Sebanyak 869 klinik di seluruh Selangor dan Lembah Klang diluluskan sebagai klinik panel Skim Peduli Sihat, setakat 19 Oktober lalu.

Exco Kesihatan, Kebajikan, Hal Ehwal Wanita dan Keluarga, Dr Daroyah Alwi berkata, Kerajaan Negeri kini dalam proses meluluskan 93 klinik lain.

Katanya, tiada klinik yang ditamatkan khidmat panel, sehingga kini.



“Sementara itu, sebarang aduan lebihan caj diadukan orang ramai akan disiasat Selgate Corporation Sdn Bhd (Selgate).

“Terdapat beberapa proses aduan tertentu berkaitan pengenaan caj berlebihan yang harus diikuti oleh pihak klinik panel,” katanya.

Beliau berkata demikian bagi menjawab pertanyaan lisan Ahli Dewan Negeri (ADN) Taman Medan, Haniza Talha berhubung proses tindakan terhadap klinik mengenakan caj berlebihan.

Daroyah yang juga ADN Sementa berkata, proses berkenaan termasuk proses menerima aduan, proses penilaian aduan, siasatan dalaman dan siasatan rujukan klinik.

“Bagi proses akhir, Selgate mencadangkan kepada klinik tindakan yang harus diambil berdasarkan hasil siasatan aduan.

“Jika ia berlaku kali kedua, Selgate meletakkan klinik panel terbabit di dalam senarai perhatian berserta surat amaran.

“Jika masih berterusan, Selgate akan menggantung atau menamatkan kontraknya sebagai panel Skim Peduli Sihat,” katanya.



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Skim Peduli Sihat: Caj lebih, tamat khidmat klinik panel

Sekianlah artikel Skim Peduli Sihat: Caj lebih, tamat khidmat klinik panel kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Skim Peduli Sihat: Caj lebih, tamat khidmat klinik panel dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/11/skim-peduli-sihat-caj-lebih-tamat.html

Subscribe to receive free email updates: