Bajet 2018 bukan kurniaan kerajaan kepada rakyat

Bajet 2018 bukan kurniaan kerajaan kepada rakyat - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bajet 2018 bukan kurniaan kerajaan kepada rakyat, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bajet 2018 bukan kurniaan kerajaan kepada rakyat
link : Bajet 2018 bukan kurniaan kerajaan kepada rakyat

Baca juga


Bajet 2018 bukan kurniaan kerajaan kepada rakyat


10 Safar 1439H, Isnin – Bajet 2018 yang dibentangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Jumaat lalu, telah disalah tafsir sehingga menampakkan ianya adalah pemberian kerajaan kepada rakyat.
Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman berkata, bajet tahunan negara tidak wajar dipersembahkan sebegitu.
“Ia seolah-olah seperti anugerah, pemberian atau kurniaan kerajaan kepada rakyat.
“Ia bukan sekadar salah maksud, tetapi membuka pintu penyelewengan, mendabik dada pada bukan yang hak, bahkan membawa keangkuhan beraksi seperti Tuhan.
“Dia menganggap duit amanah itu seolah-olah sudah menjadi duit dia sendiri,” katanya ringkas dalam satu kenyataan, hari ini.
Najib ketika pembentangan menganggap Bajet 2018 sebagai ‘Ibu Segala Bajet’.
Beliau mengungkapkan Bajet 2018 adalah belanjawan paling inklusif yang pernah dipersembahkan dalam memenuhi tuntutan ‘Dharuriyyat’ (hidup dan mati), Hajjiyyat (fizikal dan rohani) dan Tahsiniyyat (kemudahan dan keselesaan) untuk kesejahteraan kehidupan rakyat, sekali gus memakmurkan negara.
Najib turut mendakwa, sejak beliau mengambil alih tampuk kepemimpinan negara, belanjawan tahun depan lebih bersifat holistik, sarat dengan falsafah dan secara peribadinya boleh ditanda dalam sejarah negara. - ismaweb


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Bajet 2018 bukan kurniaan kerajaan kepada rakyat

Sekianlah artikel Bajet 2018 bukan kurniaan kerajaan kepada rakyat kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bajet 2018 bukan kurniaan kerajaan kepada rakyat dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/11/bajet-2018-bukan-kurniaan-kerajaan.html

Subscribe to receive free email updates: