2 warga emas maut dalam banjir di Pulau Pinang

2 warga emas maut dalam banjir di Pulau Pinang - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 2 warga emas maut dalam banjir di Pulau Pinang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 2 warga emas maut dalam banjir di Pulau Pinang
link : 2 warga emas maut dalam banjir di Pulau Pinang

Baca juga


2 warga emas maut dalam banjir di Pulau Pinang

 
Mangsa itu adalah seorang lelaki berusia 75 tahun yang ditemui lemas di dalam rumahnya di Kampung Masjid, Jalan Perak dan seorang wanita dari Pusat Penjagaan Orang Tua Jalan P Ramlee.


acp-annuar


PETALING JAYA: Dua maut dalam banjir kilat akibat hujan lebat dan angin kencang yang melanda Pulau Pinang sejak 2 petang semalam, kata polis.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Anuar Omar dipetik Bernama berkata, 2 kematian itu melibatkan seorang lelaki berusia 75 tahun yang ditemui lemas di dalam rumahnya di Kampung Masjid, Jalan Perak dan seorang wanita dari Pusat Penjagaan Orang Tua Jalan P Ramlee.

Sementara itu, Jabatan Kesihatan Pulau Pinang dalam satu kenyataan memaklumkan 104 pesakit dan 4 bayi baru lahir di Hospital Pulau Pinang (HPP) juga terpaksa dipindahkan ke wad lebih selamat.

Pengarah Kesihatan Negeri, Datuk Dr Sukumar Mahesan berkata, banjir kilat melanda sebahagian kawasan HPP membabitkan wad pesakit, wad rawatan rapi neonatal dan unit pengangkutan yang terletak di tingkat bawah.

“Arahan pengungsian dikeluarkan pengarah hospital dan tindakan dilaksanakan sekitar 2.30 pagi hingga 5.30 pagi.

“Tiada kejadian tidak diingini berlaku dan semua pesakit mendapat rawatan sewajarnya,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dalam pada itu, Malay Mail Online melaporkan Jabatan Meteorologi mengeluarkan amaran merah di mana hujan lebat berterusan akan melanda bahagian timur laut Pulau Pinang dan Kedah.

Portal berita itu melaporkan gambar yang tersebar di media sosial turut menunjukkan sebuah feri dipukul ombak besar dan angin kencang sehingga merempuh pelabuhan di Butterworth dan sebuah terowong di Seberang Jaya ditenggelami air.

Menerusi gambar yang diambil pagi tadi, sebahagian daripada sebatang jalan ranap di belakang Kondominium Surin – sebuah kawasan kediaman baharu di Taman Chee Seng di Tanjung Bungah, utara bahagian pulau.

Bernama melaporkan kawasan yang dilanda banjir di tanah besar ialah Kepala Batas, Tasek Gelugor, Bagan Dalam, Butterworth, Permatang Rawa, Permatang Pauh, Seberang Jaya, Bukit Teh, Alma, Bukit Tambun dan Simpang Ampat.

Di bahagian pulau melibatkan Bandaraya George Town, Tanjung Bungah, Jalan Masjid Negeri, Jalan Perak, Jalan P. Ramlee, Kampung Dodol, Balik Pulau, Sungai Ara, Bayan Lepas, Bayan Baru, Teluk Kumbar dan Teluk Bahang.

Manakala jalan yang ditutup di tanah besar ialah Jalan Kulim, Jalan Bukit Tengah dan Jalan Permatang Pauh, di bahagian pulau membabitkan Jalan Tun Sardon, Balik Pulau disebabkan tanah runtuh, Jalan Titi Kerawang, Teluk Bahang kerana pokok tumbang serta beberapa jalan di sekitar George Town yang dinaiki air.

Agensi berita itu melaporkan cuaca di Pulau Pinang masih mendung dengan sesekali hujan renyai.

Sementara itu, Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, parti Islam itu akan mengerahkan semua jentera, termasuk petugas Unit Amal untuk membantu mangsa banjir.

Beliau turut mengucapkan takziah kepada kerajaan Pulau Pinang yang berdepan bencana banjir kilat.

“Dalam situasi genting sebegini, semua pihak perlu mengetepikan sebarang sentimen dan memberi fokus bagi menyelamat dan membantu mangsa. Semoga semua pihak yang terlibat bersabar dan mengutamakan keselamatan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel 2 warga emas maut dalam banjir di Pulau Pinang

Sekianlah artikel 2 warga emas maut dalam banjir di Pulau Pinang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 2 warga emas maut dalam banjir di Pulau Pinang dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/11/2-warga-emas-maut-dalam-banjir-di-pulau.html

Subscribe to receive free email updates: