Tan Sri Isa Samad: Pemimpin UMNO jangan terlalu ghairah berucap

Tan Sri Isa Samad: Pemimpin UMNO jangan terlalu ghairah berucap - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tan Sri Isa Samad: Pemimpin UMNO jangan terlalu ghairah berucap, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tan Sri Isa Samad: Pemimpin UMNO jangan terlalu ghairah berucap
link : Tan Sri Isa Samad: Pemimpin UMNO jangan terlalu ghairah berucap

Baca juga


Tan Sri Isa Samad: Pemimpin UMNO jangan terlalu ghairah berucap

KETUA UMNO bahagian Telok Kemang, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad berucap pada perasmian mesyuarat perwakilan sayap UMNO bahagian itu di Port Dickson, hari ini. - Foto Iqmal Haqim Rosman
PORT DICKSON: Pemimpin UMNO diingatkan supaya tidak terlalu ghairah berucap sehingga secara tidak sengaja menyakitkan hati pemimpin serta penyokong parti komponen.
Ketua UMNO bahagian Telok Kemang, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad, berkata UMNO perlu mengamalkan sikap mesra dengan rakan parti komponen terutama dalam persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
"Kadang-kadang dalam ucapan ketika mesyuarat (UMNO), pemimpin ghairah berucap dan banyak bercakap itu dan ini yang mungkin akan sakitkan hati orang. Keadaan ini akan merugikan UMNO kerana kita tidak boleh menghadapi PRU bersendirian.
"Dalam menghadapi PRU, kita kena ramai kawan. Kita perlu jaga parti komponen, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan pihak yang menyokong kita," katanya berucap pada perasmian mesyuarat perwakilan sayap UMNO bahagian itu di sini, hari ini.
Yang turut hadir Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican.
Mengulas lanjut, Mohd Isa menyarankan, pemimpin UMNO sentiasa mengamalkan pendekatan mengikut peribahasa Melayu, lembut gigi daripada lidah, yang bermakna berlembut dan merendah diri apabila mahukan sesuatu.



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Tan Sri Isa Samad: Pemimpin UMNO jangan terlalu ghairah berucap

Sekianlah artikel Tan Sri Isa Samad: Pemimpin UMNO jangan terlalu ghairah berucap kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tan Sri Isa Samad: Pemimpin UMNO jangan terlalu ghairah berucap dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/tan-sri-isa-samad-pemimpin-umno-jangan.html

Subscribe to receive free email updates: