PAS Lebih Selesa DITUNGGANG UMNO BN berbanding Pakatan Harapan?

PAS Lebih Selesa DITUNGGANG UMNO BN berbanding Pakatan Harapan? - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PAS Lebih Selesa DITUNGGANG UMNO BN berbanding Pakatan Harapan?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PAS Lebih Selesa DITUNGGANG UMNO BN berbanding Pakatan Harapan?
link : PAS Lebih Selesa DITUNGGANG UMNO BN berbanding Pakatan Harapan?

Baca juga


PAS Lebih Selesa DITUNGGANG UMNO BN berbanding Pakatan Harapan?


PAS menyifatkan gabungan parti bersekutu Pakatan Harapan bukan medan yang terbaik untuk menyelesaikan masalah negara berlandaskan Islam.
Ketua Penerangan Ulama PAS Pusat, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali berkata, sebarang perbincangan kerjasama pilihan raya yang kononnya untuk menjatuhkan Barisan Nasional (BN), hanya untuk menyelamatkan kerusi parti tertentu sahaja.
Malah, menjadikan jentera pilihan raya PAS sekali lagi sebagai kuda tunggangan seperti yang berlaku dalam Pakatan Rakyat sebelum ini, katanya.
“Apabila mereka berjaya memenangi kerusi sekali lagi agenda Islam akan ditendang dan diperangi. PAS akan diserang lagi dengan pelbagai tuduhan dan tohmahan.
“PAS terus komited mencanangkan kepada rakyat penyelesaian Islam menerusi Budaya Politik Matang Sejahtera dan dokumen Wawasan Induk Negara Sejahtera.
“Ucapan dasar Presiden PAS dalam muktamar lalu bertajuk Sejahtera Bersama Islam sedang dihayati oleh ahli dan pimpinan PAS di semua peringkat bagi menghadapi PRU ke-14,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
PAS sebelum ini menolak pelawaan menyertai gabungan Pakatan Harapan yang diwakili oleh PKR, Parti Amanah Negara (PAN), Parti rasis dan cauvinis DAP serta Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).
Penegasan menolak menyertai gabungan itu adalah berikutan perang saraf yang berlaku antara DAP dan PAS ekoran penentangan parti rasis dan cauvinis itu terhadap pelaksanaan sistem perundangan Islam di Malaysia yang dibawa PAS.
Ketegangan itu menyebabkan PAS bertindak membentuk blok ketiga, Gagasan Sejahtera pada 2016 bersama Parti Ikatan Bangsa Malaysia (IKATAN). - ismaweb


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel PAS Lebih Selesa DITUNGGANG UMNO BN berbanding Pakatan Harapan?

Sekianlah artikel PAS Lebih Selesa DITUNGGANG UMNO BN berbanding Pakatan Harapan? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PAS Lebih Selesa DITUNGGANG UMNO BN berbanding Pakatan Harapan? dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/pas-lebih-selesa-ditunggang-umno-bn.html

Subscribe to receive free email updates: