Isu Bauksit: "Tiga Kakitangan" PTG Pahang Di Lanjut Tempoh Reman !

Isu Bauksit: "Tiga Kakitangan" PTG Pahang Di Lanjut Tempoh Reman ! - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Isu Bauksit: "Tiga Kakitangan" PTG Pahang Di Lanjut Tempoh Reman !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Isu Bauksit: "Tiga Kakitangan" PTG Pahang Di Lanjut Tempoh Reman !
link : Isu Bauksit: "Tiga Kakitangan" PTG Pahang Di Lanjut Tempoh Reman !

Baca juga


Isu Bauksit: "Tiga Kakitangan" PTG Pahang Di Lanjut Tempoh Reman !

KUANTAN: Perintah tahanan reman terhadap 3 kakitangan Pejabat Tanah dan Galian (PTG) Pahang yang disyaki terlibat dalam kegiatan perlombongan bauksit haram, dilanjutkan sehingga Ahad, 13 Ogos.
Perintah tahanan reman itu dikeluarkan Majistret Tengku Eliana Tuan Kamaruzaman hari ini, selepas membenarkan permohonan yang dikemukakan Timbalan Pendakwa Raya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Mohamad Fadhly Mohd Zamri.
“Permohonan reman terhadap suspek berusia antara 30 dan 40 tahun yang merupakan pegawai penguat kuasa PTG disambung ekoran masih terdapat dokumen yang perlu diteliti bagi melengkapkan siasatan,” kata Mohamad Fadhly ketika ditemui pemberita.
Beliau menambah 6 lagi kakitangan PTG yang turut ditangkap pada operasi khas SPRM berkaitan bauksit, dibebaskan dengan jaminan SPRM selepas tempoh tahanan reman ke atas mereka tamat hari ini.
Katanya 6 suspek itu memberi kerjasama yang baik sepanjang siasatan dijalankan dan berjanji akan hadir sekiranya mereka diminta untuk membantu siasatan walaupun tempoh reman tamat.
Pada 2 Ogos lalu, SPRM menahan 9 kakitangan PTG Pahang di beberapa lokasi sekitar daerah ini, antara 3.30 dan 3.45 petang kerana disyaki terlibat dalam perlombongan haram bauksit.
SPRM melancarkan operasi khas bauksit memandangkan operasi perlombongan di Bukit Goh dan Bukit Sagu masih berjalan, walaupun kerajaan mengenakan perintah moratorium sejak 15 Januari 2016, yang sepatutnya tamat pada 31 Disember depan. #sumber



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Isu Bauksit: "Tiga Kakitangan" PTG Pahang Di Lanjut Tempoh Reman !

Sekianlah artikel Isu Bauksit: "Tiga Kakitangan" PTG Pahang Di Lanjut Tempoh Reman ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Isu Bauksit: "Tiga Kakitangan" PTG Pahang Di Lanjut Tempoh Reman ! dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/isu-bauksit-tiga-kakitangan-ptg-pahang.html

Subscribe to receive free email updates: