[HIDUP CHINA] Buka kaunter khas pelancong China di KLIA, KLIA2

[HIDUP CHINA] Buka kaunter khas pelancong China di KLIA, KLIA2 - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [HIDUP CHINA] Buka kaunter khas pelancong China di KLIA, KLIA2, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [HIDUP CHINA] Buka kaunter khas pelancong China di KLIA, KLIA2
link : [HIDUP CHINA] Buka kaunter khas pelancong China di KLIA, KLIA2

Baca juga


[HIDUP CHINA] Buka kaunter khas pelancong China di KLIA, KLIA2


SEPANG - Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) akan buka kaunter pertanyaan khas untuk pelancong China di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan KLIA2.

Pengarah Urusannya, Datuk Badlisham Ghazali berkata, kaunter itu akan beroperasi awal bulan depan bagi membantu melancarkan urusan pelancong negara itu di kedua-dua lapangan terbang tersebut.

“Setakat ini, 3.4 juta rakyat China melancong di negara ini. Kita sasar seramai lapan juta pelancong China akan melancong ke Malaysia menjelang 2020.

“Pemilihan untuk buka kaunter tersebut pada September sesuai dengan perayaan Tahun Baharu Cina yang jatuh pada Oktober,” katanya selepas menghadiri mesyuarat penubuhan kaunter China Helpdesk di KLIA, semalam.

Sementara itu, Pengerusi Tourism Malaysia, Datuk Dr Siew Ka Wei berkata, kaunter berkenaan dapat menyelesaikan masalah komunikasi antara pelancong China dengan pegawai Jabatan Imigresen.

“Kaunter ini berdekatan pusat pemeriksaan imigresen di KLIA dan KLIA2, dengan individu fasih berbahasa Mandarin akan menjadi pegawai di kaunter berkenaan,” katanya.

Menurutnya, pihaknya kini sedang berbincang dengan beberapa NGO untuk menjadi sukarelawan di kaunter tersebut.

Ka Wei turut berharap, kaunter berkenaan dapat diwujudkan di semua lapangan terbang di negara ini. - Sinar Harian



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel [HIDUP CHINA] Buka kaunter khas pelancong China di KLIA, KLIA2

Sekianlah artikel [HIDUP CHINA] Buka kaunter khas pelancong China di KLIA, KLIA2 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [HIDUP CHINA] Buka kaunter khas pelancong China di KLIA, KLIA2 dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/hidup-china-buka-kaunter-khas-pelancong.html

Subscribe to receive free email updates: