[BIAR BETUL] Kabinet setuju MANSUH HUKUMAN MATI mandatori untuk kes dadah

[BIAR BETUL] Kabinet setuju MANSUH HUKUMAN MATI mandatori untuk kes dadah - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [BIAR BETUL] Kabinet setuju MANSUH HUKUMAN MATI mandatori untuk kes dadah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [BIAR BETUL] Kabinet setuju MANSUH HUKUMAN MATI mandatori untuk kes dadah
link : [BIAR BETUL] Kabinet setuju MANSUH HUKUMAN MATI mandatori untuk kes dadah

Baca juga


[BIAR BETUL] Kabinet setuju MANSUH HUKUMAN MATI mandatori untuk kes dadah


Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said berkata kabinet Malaysia bersetuju untuk memansuhkan hukuman mandatori gantung sampai mati ke atas pesalah dadah.
Bagaimanapun menurut Azalina pemansuhan hukuman mati mandatori tersebut bergantung kepada keputusan parlimen.
Dalam jawapan bertulis di parlimen, Azalina berkata kabinet menyokong pindaan Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 untuk memberikan mahkamah kuasa memutuskan hukuman berdasarkan budi bicara hakim.
Azalina menjawab soalan Anggota Parlimen DAP Bukit Gelugor Ramkarpal Singh yang bertanyakan berkenaan perkembangan terkini langkah kerajaan untuk menyemak hukuman mati mandatori.
Menjawab soalan Ramkarpal mengenai bilangan pesalah yang telah menjalani hukuman mati, Azalina berkata seramai 651 rakyat Malaysia, kebanyakannya pesalah kes dadah telah dijatuhkan hukuman mati sejak tahun 1992.
Awal tahun ini, pertubuhan hak asasi manusia antarabangsa Amnesty International meletakkan Malaysia pada kedudukan ke 10 dalam senarai 23 buah negara yang menjalankan hukuman mati tahun lalu. - MK


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel [BIAR BETUL] Kabinet setuju MANSUH HUKUMAN MATI mandatori untuk kes dadah

Sekianlah artikel [BIAR BETUL] Kabinet setuju MANSUH HUKUMAN MATI mandatori untuk kes dadah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [BIAR BETUL] Kabinet setuju MANSUH HUKUMAN MATI mandatori untuk kes dadah dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/biar-betul-kabinet-setuju-mansuh.html

Subscribe to receive free email updates: