Azalina: Lebih "Tiga Juta" Rakyat Masih Belum Daftar Jadi Pengundi

Azalina: Lebih "Tiga Juta" Rakyat Masih Belum Daftar Jadi Pengundi - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Azalina: Lebih "Tiga Juta" Rakyat Masih Belum Daftar Jadi Pengundi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Azalina: Lebih "Tiga Juta" Rakyat Masih Belum Daftar Jadi Pengundi
link : Azalina: Lebih "Tiga Juta" Rakyat Masih Belum Daftar Jadi Pengundi

Baca juga


Azalina: Lebih "Tiga Juta" Rakyat Masih Belum Daftar Jadi Pengundi

PETALING JAYA: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said berkata, lebih 3 juta rakyat Malaysia yang layak mengundi belum mendaftar dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
Beliau berkata, seramai 3,772,149 orang belum mendaftar setakat 31 Mac lalu.
“Selain itu, bagi tempoh pendaftaran dari Januari hingga Mac 2017, sebanyak 1,454 bantahan telh diterima SPR,” katanya dalam jawapan bertulis di Dewan Rakyat hari ini.
Beliau menjawab soalan Ahli Parlimen Batu Kawan, Kasthuri Patto bagi pihak perdana menteri. Ahli Parlimen DAP itu ingin tahu jumlah pengundi tidak berdaftar mengikut bangsa dan sama ada pemegang kad pengenalan sementara dibenarkan mengundi.
Azalina berkata, mereka yang memiliki kad pengenalan sementara tidak dibenarkan mengundi kerana mereka bukan warganegara Malaysia. #sumber


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Azalina: Lebih "Tiga Juta" Rakyat Masih Belum Daftar Jadi Pengundi

Sekianlah artikel Azalina: Lebih "Tiga Juta" Rakyat Masih Belum Daftar Jadi Pengundi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Azalina: Lebih "Tiga Juta" Rakyat Masih Belum Daftar Jadi Pengundi dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/azalina-lebih-tiga-juta-rakyat-masih.html

Subscribe to receive free email updates: