Audit: Kelantan buktikan ketelusan pentadbiran

Audit: Kelantan buktikan ketelusan pentadbiran - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Audit: Kelantan buktikan ketelusan pentadbiran, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Audit: Kelantan buktikan ketelusan pentadbiran
link : Audit: Kelantan buktikan ketelusan pentadbiran

Baca juga


Audit: Kelantan buktikan ketelusan pentadbiran

 
Oleh RAZMAN ZAKARIA

 LEGASI pentadbiran Islam di bawah gagasan Membangun Bersama Islam yang diaplikasikan dalam Kerajaan Negeri Kelantan telah berjaya membuka mata masyarakat menilai kualiti pengurusan Islam sebenar.

Kegigihan Almarhum Tuan Guru Dato' Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat memimpin Kelantan berlandaskan syariat adalah satu usahah mempamerkan kemurniaan Islam tanpa dicemari unsur-unsur meragukan.

Pastinya cabaran dalam berhadapan dengan pelbagai ujian dalam mengekalkan momentum memastikan pentadbiran Kerajaan Negeri Kelantan bersih daripada segala krisis bukannya mudah namun ia perlu diteruskan bagi memberi isyarat bahawa bila bersandarkan kepaa Islam kehidupan kita tidak pernah rugi.

Pengiktirafan yang diberikan kepada Pejabat Menteri Besar dan Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan memperoleh markah 99.0% untuk Prestasi Pengurusan Kewangan Berdasarkan Indeks Akauntabiliti 2016 dalam Laporan Ketua Audit Negara yang dibentangkan baru-baru ini.

Ini menjadi penanda aras kepada rakyat untuk memahami apabia kita meletakkan keyakinan kepada Islam pasti ketelusan pentadbiran terhindar daripada pelbagai krisis-krisis pembaziran dan seumpamanya.

Kejayaan Kelantan ini bakal menjadi satu langkah membina momentum kepada masyarakat agar memilih Islam untuk diberikan kepercayaan membawa kemajuan Malaysia tanpa didasari korupsi serta ketirisan yang akhirnya membebankan kehidupan rakyat.

*RAZMAN ZAKARIA, Pesuruhjaya PAS Perak 



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Audit: Kelantan buktikan ketelusan pentadbiran

Sekianlah artikel Audit: Kelantan buktikan ketelusan pentadbiran kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Audit: Kelantan buktikan ketelusan pentadbiran dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/audit-kelantan-buktikan-ketelusan.html

Subscribe to receive free email updates: