VIDEO Ringkasan Kes Viral Yusuf Azmi dan AGR Trade SDN BHD (Isu Pajakan Kenderaan)

VIDEO Ringkasan Kes Viral Yusuf Azmi dan AGR Trade SDN BHD (Isu Pajakan Kenderaan) - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul VIDEO Ringkasan Kes Viral Yusuf Azmi dan AGR Trade SDN BHD (Isu Pajakan Kenderaan), kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : VIDEO Ringkasan Kes Viral Yusuf Azmi dan AGR Trade SDN BHD (Isu Pajakan Kenderaan)
link : VIDEO Ringkasan Kes Viral Yusuf Azmi dan AGR Trade SDN BHD (Isu Pajakan Kenderaan)

Baca juga


VIDEO Ringkasan Kes Viral Yusuf Azmi dan AGR Trade SDN BHD (Isu Pajakan Kenderaan)



Ringkasan Kes Viral Yusuf Azmi dan AGR Trade SDN BHD (Isu Pajakan Kenderaan)
Awal Julai 2017, kami di PPIM telah menerima beberapa aduan dari mangsa yang ditipu oleh sebuah syarikat pajakan kenderaan yang dimiliki oleh seorang ahli perniagaan bergelar “Raja” dan seorang individu menggelar dirinya sebagai Dato’ Seri Kabi.

Seramai 20 orang mangsa telah membuat aduan di PPIM dan mendakwa bahawa kenderaan mereka telah disorok dan tiada sebarang bayaran dibuat kepada pemilik asal kenderaan terbabit sehingga mengakibatkan nama mereka disenarai hitam oleh pihak bank.
Kami turut dimaklumkan bahawa kesemua kenderaan milik mangsa disorok di dalam sebuah gudang sekitar Lembah Klang. Gudang terbabit juga dikunci dan dikawal ketat oleh beberapa orang samseng atas arahan Dato’ Seri Kabi.
Sejak Ramadhan yang lalu, kesemua mangsa dan pihak PPIM cuba untuk menghubungi syarikat terbabit bagi mendapatkan maklum balas mengenai surat pembatalan perjanjian yang telah dihantar, tetapi malangnya tiada sebarang maklum balas diterima.
Justeru itu, PPIM telah mengambil keputusan untuk menyerbu gudang dan premis tempat penyimpanan kunci dan kesemua kenderaan yang terlibat demi menyelamatkan kenderaan milik mangsa.
Aktivis PPIM tiba di lokasi pertama iaitu AGR Trade SDB BHD di Seri Kembangan sekitar jam 11 pagi, dimana kesemua mangsa berkumpul bagi mendapatkan semula kunci kenderaan mereka. Kemudian, mereka semua bergegas ke Jalan Sungai Sikamat, Kajang bagi mengeluarkan kesemua kenderaan dengan bantuan beberapa buah towing yang disewa khas untuk mengangkut kesemua kenderaan mangsa.
Malangnya, pihak AGR Trade tidak memberikan kerjasama yang baik kepada mangsa dan pihak PPIM sehingga mengakibatkan perbalahan. Malahan, semasa kami cuba untuk mengeluarkan kenderaan mangsa dalam situasi yang tegang, pihak PDRM tampil di lokasi bagi memberi bantuan. Kami turut digesa oleh pihak PDRM untuk tampil ke IPD Kajang bagi memberikan kenyataan dan membuat laporan.
Alhamdullilahh, setelah rundingan baik dan penerangan bersama pihak PDRM, mereka bersetuju untuk memberikan kerjasama penuh sekali gus bersetuju untuk melindungi mangsa dan aktivis PPIM bagi memudahkan proses mengeluarkan kenderaan dari gudang Dato’ Seri Kabi.
Kesemua kenderaan berjaya dikeluarkan dari gudang terbabit sekitar jam 5.30 pagi dan kes telah pun ditutup.


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel VIDEO Ringkasan Kes Viral Yusuf Azmi dan AGR Trade SDN BHD (Isu Pajakan Kenderaan)

Sekianlah artikel VIDEO Ringkasan Kes Viral Yusuf Azmi dan AGR Trade SDN BHD (Isu Pajakan Kenderaan) kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel VIDEO Ringkasan Kes Viral Yusuf Azmi dan AGR Trade SDN BHD (Isu Pajakan Kenderaan) dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/07/video-ringkasan-kes-viral-yusuf-azmi.html

Subscribe to receive free email updates: