[VIDEO] DUN Selangor panas isu 'pemakan dedak'

[VIDEO] DUN Selangor panas isu 'pemakan dedak' - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [VIDEO] DUN Selangor panas isu 'pemakan dedak', kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [VIDEO] DUN Selangor panas isu 'pemakan dedak'
link : [VIDEO] DUN Selangor panas isu 'pemakan dedak'

Baca juga


[VIDEO] DUN Selangor panas isu 'pemakan dedak'



Persidangan DUN Selangor kecoh apabila beberapa ADUN pembangkang mencadangkan supaya perkataan 'dedak' tidak boleh digunakan di dalam dewan, pada petang semalam.

Pada mulanya, ADUN Sekinchan, Ng Sue Lim menemplak golongan dinamakan sebagai ‘pemakan dedak’ yang dipercayai merujuk kepada pemimpin Umno dan BN yang menerima imbuhan bagi mempertahankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam skandal 1MDB.

Bagaimanapun, perkataan 'dedak' dibantah ADUN BN yang mengatakan dedak juga merupakan bahan penting dalam sektor penternakan makanan haiwan.

Kemudian, ADUN pembangkang kemudiannya meminta supaya Sue Lim memberikan definasi sebenar perkataan ‘dedak’.

Bagaimanapun, permintaan pembangkang ditolak Speaker DUN Selangor, Hannah Yeoh berikutan Sue Lim bukanlah pihak yang mempunyai kuasa menjelaskan makna perkataan itu sebaliknya pihak bertanggungjawab dalam isu Bahasa Melayu seperti pakar bahasa.

Susana kecoh itu akhirnya dileraikan Hannah Yeoh dengan meminta Sue Lim meneruskan perbahasan usul dengan tidak menujukan kepada ADUN lain.


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel [VIDEO] DUN Selangor panas isu 'pemakan dedak'

Sekianlah artikel [VIDEO] DUN Selangor panas isu 'pemakan dedak' kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [VIDEO] DUN Selangor panas isu 'pemakan dedak' dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/07/video-dun-selangor-panas-isu-pemakan.html

Subscribe to receive free email updates: