SPRM Akan Siasat Pelaburan Felda Investment Corporation Beli Hotel 4 Bintang Di London

SPRM Akan Siasat Pelaburan Felda Investment Corporation Beli Hotel 4 Bintang Di London - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SPRM Akan Siasat Pelaburan Felda Investment Corporation Beli Hotel 4 Bintang Di London, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SPRM Akan Siasat Pelaburan Felda Investment Corporation Beli Hotel 4 Bintang Di London
link : SPRM Akan Siasat Pelaburan Felda Investment Corporation Beli Hotel 4 Bintang Di London

Baca juga


SPRM Akan Siasat Pelaburan Felda Investment Corporation Beli Hotel 4 Bintang Di London

PETALING JAYA: Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Dzulkifli Ahmad mengarahkan pasukan penyiasat membuka kertas siasatan berhubung pembelian hotel 4 bintang di Kensington, London oleh Felda Investment Corporation (FIC).

Ia susulan SPRM menerima maklumat baharu berhubung pembelian itu, yang dilakukan antara 2013 dan 2015.
“FIC dipercayai telah membeli hotel itu dengan harga jauh lebih tinggi daripada harga asal sehingga mengakibatkan FIC mengalami kerugian jutaan ringgit,” kata SPRM dalam kenyataan hari ini.
“Siasatan terperinci akan dijalankan bagi mengenalpasti sama ada wujudnya unsur rasuah dan salah guna kuasa dalam pembelian hotel tersebut.”
Menurut SPRM, dokumen berkaitan pembelian hotel tersebut kini dalam pegangan SPRM, yang sedang menilai dan meneliti kesemua maklumat yang diperolehi.
Beberapa saksi penting akan dipanggil dalam masa terdekat bagi tujuan merakam percakapan, untuk mendapatkan maklumat serta bukti kukuh sebelum tindakan lanjut diambil.
Ditubuhkan pada 2013, FIC adalah cabang pelaburan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) dengan tumpuan kepada sektor hartanah, keraian dan minyak dan gas.
FIC dilaporkan membeli sebuah hotel 4 bintang di Kensington, London pada £60 juta (RM330 juta) pada 16 Disember 2014.
Pengerusi Felda ketika itu, Tan Sri Mohd Isa Samad dilaporkan berkata pembelian pembelian Grand Plaza Kensington itu sebahagian daripada “langkah strategik” FIC untuk mempelbagaikan aset dan memastikan ia dapat “memaksimumkan pulangan pelaburan” syarikat.
Pembelian itu menjadi pelaburan ke-12 FIC dalam portfolio keraian, selepas Felda membayar £98 juta (RM538 juta) untuk sebuah pangsapuri perkhidmatan 198 unit di Bayswater, London pada 2013. #sumber


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel SPRM Akan Siasat Pelaburan Felda Investment Corporation Beli Hotel 4 Bintang Di London

Sekianlah artikel SPRM Akan Siasat Pelaburan Felda Investment Corporation Beli Hotel 4 Bintang Di London kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SPRM Akan Siasat Pelaburan Felda Investment Corporation Beli Hotel 4 Bintang Di London dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/07/sprm-akan-siasat-pelaburan-felda.html

Subscribe to receive free email updates: