PKR & Amanah Sokong Muslim Pelihara Anjing, Malah Babi Pun Kalau Mahu

PKR & Amanah Sokong Muslim Pelihara Anjing, Malah Babi Pun Kalau Mahu - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PKR & Amanah Sokong Muslim Pelihara Anjing, Malah Babi Pun Kalau Mahu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PKR & Amanah Sokong Muslim Pelihara Anjing, Malah Babi Pun Kalau Mahu
link : PKR & Amanah Sokong Muslim Pelihara Anjing, Malah Babi Pun Kalau Mahu

Baca juga


PKR & Amanah Sokong Muslim Pelihara Anjing, Malah Babi Pun Kalau Mahu

Suara Kebenaran




PKR dan parti Amanah menyokong hasrat mana-mana orang muslim di negara ini yang mahu memelihara anjing sebagai binatang peliharaan disebalik larangan dalam agama mereka.

Kedua parti utama dalam Pakatan Harapan itu melihat, tidak ada sebarang masalah untuk orang Islam memelihara anjing kerana Islam sendiri tidak melarang secara total malah dalam beberapa hal seperti untuk menjaga keselamatan dan berburu contohnya, ia adalah digalakkan.

Terlanjur memelihara anjing, kenapa tidak turut memelihara babi sebagai binatang peliharaan?

Malah, bela babi sebagai bintang peliharaan lebih menguntungkan kerana berbanding anjing, babi juga sedap dimakan – jika pada satu-satu masa pemiliknya tidak mahu memelihara lagi dan menjadikannya sebagai makanan.

Kenapa tidak?  Kedua-dua binatang ini masuk dalam kategori yang sama mengikut hukum Islam, najis berat.  Jika terpegang dan sebagainya, cara untuk mengendalikan perkara tersebut juga mengikut Islam adalah sama, tidak ada yang berbeza.

Ini semua sebenarnya adalah terpulang kepada orang muslim itu sendiri, yang penting, apa saja bentuk perubahan dalam masyarakat adalah baik untuk kemajuan manusia sejagat.



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel PKR & Amanah Sokong Muslim Pelihara Anjing, Malah Babi Pun Kalau Mahu

Sekianlah artikel PKR & Amanah Sokong Muslim Pelihara Anjing, Malah Babi Pun Kalau Mahu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PKR & Amanah Sokong Muslim Pelihara Anjing, Malah Babi Pun Kalau Mahu dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/07/pkr-amanah-sokong-muslim-pelihara.html

Subscribe to receive free email updates: