Khir tarik balik permohonan semakan pelucuthakan harta

Khir tarik balik permohonan semakan pelucuthakan harta - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Khir tarik balik permohonan semakan pelucuthakan harta, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Khir tarik balik permohonan semakan pelucuthakan harta
link : Khir tarik balik permohonan semakan pelucuthakan harta

Baca juga


Khir tarik balik permohonan semakan pelucuthakan harta




Bekas menteri besar Selangor Khir Toyo dan isterinya menarik balik permohonan semakan kepada Mahkamah Persekutuan berkaitan pelucuthakan rumah besar mereka.

Timbalan pendakwa raya Awang Armadajaya Awang Mahmud berkata permohonan itu ditarik balik atas nasihat peguam Khir.

Tiada penjelasan lanjut diberikan.

Khir sebelum ini memfailkan semakan untuk mendapatkan penjelasan bagaimanapun pelucuthakan itu akan dilakukan. Rumah itu dimiliki bersama dengan isterinya Zaharah Kechik.

Ini kerana Zaharah tidak didakwa di mahkamah dan pemilikannya terhadap rumah itu tidak dilucuthakkan.

Khir sebelum ini dijatuhi penjara setahun kerana menggunakan kedudukan untuk mendapatkan tanah dan rumah itu. Arahan pelucuthakan terhadap harta tanah itu turut dikeluarkan.

Khir diberikan parol pada 29 Mac 2016 selepas dipenjarakan enam bulan di Penjara Kajang.
Beliau menghabiskan hukuman itu di rumah keluarganya di Shah Alam.

Bawah sistem parol, banduan yang menghabiskan hukuman di luar penjara dan tinggal bersama anggota keluarganya bawah pengawasan pegawai parol



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Khir tarik balik permohonan semakan pelucuthakan harta

Sekianlah artikel Khir tarik balik permohonan semakan pelucuthakan harta kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Khir tarik balik permohonan semakan pelucuthakan harta dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/07/khir-tarik-balik-permohonan-semakan.html

Subscribe to receive free email updates: