Kencing tikus punca kematian Thaqif

Kencing tikus punca kematian Thaqif - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kencing tikus punca kematian Thaqif, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kencing tikus punca kematian Thaqif
link : Kencing tikus punca kematian Thaqif

Baca juga


Kencing tikus punca kematian Thaqif

ANTARAPOS.COM
 
Post Pic
 
 
JOHOR BAHRU: Laporan bedah siasat mendapati kematian pelajar tahfiz, Mohamad Thaqif Amin Mohd Gaddafi, pada 26 April lalu berpunca daripada Leptospirosis atau kencing tikus. 
 
Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, berkata bedah siasat yang dijalankan pada hari sama pelajar itu meninggal dunia menggunakan sampel tisu dan darah sebelum dihantar ke Penyelidikan Perubatan (IMR) dan Jabatan Kimia bagi dianalisis. 
 
Susulan kejadian itu, katanya, Jawatankuasa Khas Siasatan ditubuhkan dengan dianggotai Pakar Perunding Forensik yang mahir dan berpengalaman luas dalam pengendalian kes rumit. 
 
"Hasil bedah siasat mendapati pelajar tahfiz terbabit meninggal dunia kerana penyakit dan bukannya trauma atau kecederaan seperti yang menjadi viral. 
 
"Penyebab kematian adalah Leptospirosis (kencing tikus) dan dirumitkan dengan keadaan kulit nekrosis dan pembentukan bekuan darah mikro (microthrombi) di seluruh saluran darah.
 
 


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Kencing tikus punca kematian Thaqif

Sekianlah artikel Kencing tikus punca kematian Thaqif kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kencing tikus punca kematian Thaqif dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/07/kencing-tikus-punca-kematian-thaqif.html

Subscribe to receive free email updates: