Hajat PAS jadi kingmaker takkan kesampaian

Hajat PAS jadi kingmaker takkan kesampaian - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Hajat PAS jadi kingmaker takkan kesampaian, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Hajat PAS jadi kingmaker takkan kesampaian
link : Hajat PAS jadi kingmaker takkan kesampaian

Baca juga


Hajat PAS jadi kingmaker takkan kesampaian





Walaupun PAS berharap mereka menjadi penentu dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang, seorang penganalisis berpendapat, matlamat itu tidak akan tercapai.

Sebaliknya kata Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani PAS hanya akan menjejaskan undi kepada Pakatan Harapan (HARAPAN).

Kata pensyarah Universiti Utara Malaysia (UUM) itu, suasana politik negara ini menjurus ke arah sistem dua parti.

Dalam keadaan begitu katanya, sukar untuk parti ketiga mendapat laluan.

"Hakikatnya ialah, tidak akan ada parlimen yang tergantung dalam sistem dua parti kerana pilihan yang ada hanya dua.

"Di negara-negara Barat yang mengamalkan sistem dua parti, mereka mungkin tidak mendapat sokongan 50 peratus (bagi kerusi parlimen) dan kingmaker ialah sebuah parti yang mendapat tempat ketiga.

"Dalam sistem dua parti di Malaysia, ia adalah mustahil.

"Jadi kalau PAS menjadi blok ketiga, ia bakal menjadi tidak relevan," katanya di majlis dialog anjuran Sinar Harian di Shah Alam hari ini.



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Hajat PAS jadi kingmaker takkan kesampaian

Sekianlah artikel Hajat PAS jadi kingmaker takkan kesampaian kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Hajat PAS jadi kingmaker takkan kesampaian dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/07/hajat-pas-jadi-kingmaker-takkan.html

Subscribe to receive free email updates: