DUN Kelantan lulus pindaan RUU Jenayah Syariah

DUN Kelantan lulus pindaan RUU Jenayah Syariah - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DUN Kelantan lulus pindaan RUU Jenayah Syariah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DUN Kelantan lulus pindaan RUU Jenayah Syariah
link : DUN Kelantan lulus pindaan RUU Jenayah Syariah

Baca juga


DUN Kelantan lulus pindaan RUU Jenayah Syariah

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
KOTA BHARU: Sidang Dun Kelantan Kali Kedua Penggal Kelima hari ini meluluskan pindaan Rang Undang-Undang Enakmen Tatacara Jenayah Syariah 2002 (pindaan 2017).
 
Perkara tersebut dicadangkan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam,Dakwah, Penerangan dan Hubungan Seranta Kelantan, Datuk Mohd Nassuruddin Daud.
 
Kelulusan diumumkan Speaker DUN Kelantan, Datuk Abdullah Yaa'kub setelah disokong sebulat suara oleh ahli dewan yang hadir.
 
Mohd Nassuruddin berkata, tiga faktor utama pindaan  perlu dilakukan dan diluluskan segera, antaranya ia sudah berusia 15 tahun dan perkembangan moden begitu cepat bagi menangani isu- isu perundangan.
 
"Ia  perlu dipinda bagi membantu hakim syariah, pendakwa syarie, peguam syariah, penguatkuasa agama dalam menjalankan prosedur kes jenayah syariah dengan lebih teratur dan seragam," katanya dalam Sidang DUN sebentar tadi.
 
Antara pindaan yang akan digunapakai adalah membolehkan seseorang yang dihukum bersalah disebat di khalayak, penguatkuasa agama boleh menggunakan gari, video boleh dijadikan bahan bukti dalam perbicaraan.
 
 


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel DUN Kelantan lulus pindaan RUU Jenayah Syariah

Sekianlah artikel DUN Kelantan lulus pindaan RUU Jenayah Syariah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DUN Kelantan lulus pindaan RUU Jenayah Syariah dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/07/dun-kelantan-lulus-pindaan-ruu-jenayah.html

Subscribe to receive free email updates: