DAP Akui Mahu Penjarakan Mahathir

DAP Akui Mahu Penjarakan Mahathir - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DAP Akui Mahu Penjarakan Mahathir, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DAP Akui Mahu Penjarakan Mahathir
link : DAP Akui Mahu Penjarakan Mahathir

Baca juga


DAP Akui Mahu Penjarakan Mahathir

Suara Kebenaran




Persoalan mahu memenjarakan Tun Mahathir ini bukan saja dimulakan oleh Najib dengan penubuhan Suruhanjaya Diraja mengenai Forex, malah telah lama disebut terutama oleh DAP semasa dibawah pimpinan mendiang Karpal Singh.

Bagaimanapun, sejak kematian Karpal, misi memenjarakan Mahathir bukan lagi menjadi keutamaan parti itu, akui sumber yang rapat dengan Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago.

Keutamaan DAP sekarang ialah menjatuhkan BN dan menjadi kerajaan di peringkat persekutuan dulu.  Soal mahu memenjarakan Mahathir atau tidak, itu akan diputuskan setelah Pakatan Harapan berjaya menawan kerajaan.

Selain DAP, pergerakan reformasi dalam PKR turut mempunyai matlamat untuk memenjarakan Mahathir.

Pendek kata, Tun Mahathir tidak banyak pilihan sama ada menyertai Pakatan Harapan atau Barisan Nasional.  Jika BN menang dalam PRU14, Najib akan memenjarakannya, jika Pakatan Harapan menang, DAP atau PKR (pergerakan reformasi) akan ada pilihan untuk memenjarakannya.


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel DAP Akui Mahu Penjarakan Mahathir

Sekianlah artikel DAP Akui Mahu Penjarakan Mahathir kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DAP Akui Mahu Penjarakan Mahathir dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/07/dap-akui-mahu-penjarakan-mahathir.html

Subscribe to receive free email updates: