Buku G25 diharamkan

Buku G25 diharamkan - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Buku G25 diharamkan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Buku G25 diharamkan
link : Buku G25 diharamkan

Baca juga


Buku G25 diharamkan

MALAYSIAKINI


Kerajaan mengharamkan buku kumpulan Melayu terkemuka G25 membincangkan persoalan Islam dalam demokrasi berperlembagaan.

Breaking the Silence: Voices of Moderation - Islam in a Constitutional Democracy diharamkan atas alasan kedudukan Islam dalam perlembagaan yang disentuh dilihat memudaratkan ketenteraman awam.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi pada 14 Jun lalu meluluskan pengharaman buku, menurut e-Warta Persekutuan Pejabat Peguam Negara.

Buku memuatkan beberapa siri artikel itu disiarkan kali pertama oleh Marshall Cavendish International (Asia) Pte Ltd yang berpangkalan di Singapura pada Disember 2015.

Menurut penerbit, buku itu menyentuh dimensi sosio politik dan kesan ekonomi-kebudayaan terhadap masyarakat Malaysia.

Seramai 22 orang menyumbang untuk buku itu, termasuk sarjana terkenal Dr Shad Saleem Faruqi dan Chandra Muzaffar, profesor undang-undang Universiti Malaya Azmi Sharom dan bekas pengarah eksekutif Sisters in Islam Ratna Osman.



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Buku G25 diharamkan

Sekianlah artikel Buku G25 diharamkan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Buku G25 diharamkan dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/07/buku-g25-diharamkan.html

Subscribe to receive free email updates: