Sulaiman Mahbob Bakal Di Umum "Gantikan" Isa Samad Terajui FGV

Sulaiman Mahbob Bakal Di Umum "Gantikan" Isa Samad Terajui FGV - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sulaiman Mahbob Bakal Di Umum "Gantikan" Isa Samad Terajui FGV, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sulaiman Mahbob Bakal Di Umum "Gantikan" Isa Samad Terajui FGV
link : Sulaiman Mahbob Bakal Di Umum "Gantikan" Isa Samad Terajui FGV

Baca juga


Sulaiman Mahbob Bakal Di Umum "Gantikan" Isa Samad Terajui FGV

KUALA LUMPUR: Seorang bekas pegawai tinggi kerajaan yang pernah berkhidmat di beberapa kementerian bakal menggantikan Tan Sri Isa Abdul Samad sebagai Pengerusi Felda Global Ventures Holdings (FGV) Bhd, menurut akhbar New Straits Times (NST) yang memetik sumber.

Menurut NST, pengumuman mengenai pelantikan Tan Sri Dr Sulaiman Mahbob akan dibuat hari ini.
Ia di sebalik pelbagai tuduhan salah laku melibatkan syarikat itu, yang turut menyaksikan persengketaan terbuka Isa dengan Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif FGV, Datuk Zakaria Arshad yang kini bercuti sementara siasatan dijalankan.
Sulaiman mempunyai rekod perkhidmatan hampir 40 tahun, dan pernah mengetuai Unit Perancang Ekonomi (EPU) di bawah Jabatan Perdana Menteri.
Lulusan ekonomi dari Universiti Malaya pada 1971, Sulaiman menerima sarjana dari University of London sebelum dianugerahkan Ph.D di Syracuse University, New York pada 1986.
Beliau pernah berkhidmat sebagai Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna dan Setiausaha Kementerian Kewangan.
Beliau juga pernah menganggotai Lembaga Pengarah Petronas, Suruhanjaya Syarikat Malaysia dan juga pengerusi Lembaga Pembangunan Pelaburan (MIDA). #sumber


Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Sulaiman Mahbob Bakal Di Umum "Gantikan" Isa Samad Terajui FGV

Sekianlah artikel Sulaiman Mahbob Bakal Di Umum "Gantikan" Isa Samad Terajui FGV kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sulaiman Mahbob Bakal Di Umum "Gantikan" Isa Samad Terajui FGV dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/sulaiman-mahbob-bakal-di-umum-gantikan.html

Subscribe to receive free email updates: