Sulaiman ganti Isa

Sulaiman ganti Isa - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sulaiman ganti Isa, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sulaiman ganti Isa
link : Sulaiman ganti Isa

Baca juga


Sulaiman ganti Isa

TAN Sri Dr Sulaiman Mahbob dilantik sebagai pemangku Pengerusi Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) menggantikan Tan Sri Isa Samad.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan perkara itu berkuat kuasa serta merta.

Sulaiman, 67, sebelum memegang jawatan Ketua Pengarah di Unit Perancang Ekonomi (EPU) Jabatan Perdana Menteri dan Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal.

Hari ini, satu mesyuarat diadakan di Putrajaya untuk membincangkan isu FGV, termasuk laporan pihak bebas dilantik kerajaan untuk menyelesaikan krisis melanda syarikat perladangan terbesar negara itu.

Isa bertemu dengan Najib di Perdana Putra kira-kira jam 8 pagi tadi tetapi menggunakan laluan lain sebaik keluar kira-kira jam 11 pagi.

Kemelut FGV mencapai kemuncak apabila Isa dan Lembaga Pengarahnya mengarahkan Ketua Pegawai Eksekutifnya Datuk Zakaria Arshad, Ketua Pegawai Kewangan FGV, Ahmad Tifli Mohd Talha, Ketua Pegawai Eksekutif FGV Trading, Ahmad Salman Omar dan Pengurus Besar Kanan Delima Oil Products, Kamarzaman Abd Karim untuk bercuti 6 Jun lalu.

Susulan krisis itu, kerajaan melantik bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Idris Jala sebagai orang tengah bagi mencari penyelesaian kepada krisis itu.

Selain itu, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) turut memulakan siasatan berhubung dakwaan salah guna kuasa dan penyelewengan dalam syarikat itu.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sJelrC

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Sulaiman ganti Isa

Sekianlah artikel Sulaiman ganti Isa kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sulaiman ganti Isa dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/sulaiman-ganti-isa.html

Subscribe to receive free email updates: