Seorang Bapa Dedah Kisah Kehilangan Anak Tersayang Akibat Kecuaian Pihak Hospital

Seorang Bapa Dedah Kisah Kehilangan Anak Tersayang Akibat Kecuaian Pihak Hospital - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Seorang Bapa Dedah Kisah Kehilangan Anak Tersayang Akibat Kecuaian Pihak Hospital, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Seorang Bapa Dedah Kisah Kehilangan Anak Tersayang Akibat Kecuaian Pihak Hospital
link : Seorang Bapa Dedah Kisah Kehilangan Anak Tersayang Akibat Kecuaian Pihak Hospital

Baca juga


Seorang Bapa Dedah Kisah Kehilangan Anak Tersayang Akibat Kecuaian Pihak Hospital


Bagi pasangan yang mempunyai anak-anak sudah pasti mereka akan menyayangi mereka dengan sepenuh hati. Dan jika berlaku sesuatu yang tidak diingini sudah pasti pasangan ibu bapa akan merasa kecewa. 

Inilah yang berlaku kepada seorang bapa, Desmond Neo yang berkongsi kisah kehilangan anak kesayangannya akibat kecuaian sebuah hospital swasta di Malaysia. 

Anak perempuannya menghidapi demam panas sehingga suhu mencecah 39 darjah Celcius dan beliau membawa anaknya itu ke sebuah hospital swasta di Batu Pahat untuk rawatan. Pihak hospital mengesahkan ianya cuma demam biasa dan memulakan proses rawatan. Namun mimpi ngeri bapa tersebut bermula selepas empat jam diberi ubat, bibir anaknya menjadi ungu dan anggota badan bertukar menjadi hitam. 

Beliau cuba mendapatkan nasihat doktor dan doktor yang bertugas ketika itu memberitahu ianya normal dan merupakan simptom-simptom demam. Desmond agak terperanjat dengan penjelasan doktor tersebut tetapi masih lagi mempercayai kata-kata doktor itu. Doktor tersebut dos ubat yang lebih kuat selepas 7 jam diberi dos ubat yang pertama.

'Anak saya tidur sangat lena, tersangat lena bagi pandangan saya dan anak saya bukanlah budak yang suka tidur. Saya bertanya kepada doktor dan doktor tersebut memberitahu ianya adalah kesan daripada ubat tersebut'. Desmond ingin menukar anaknya ke hospital yang lain tetapi ianya sudah lewat dan hanya boleh berbuat demikian pada keesokkan harinya. 


Pada jam 1 pagi 25 April, suhu badan anak perempuannya mencecah sehingga 40 darjah celcius dan meminta pertolongan dari juru rawat yang bertugas. Juru rawat terus memberi ubat dan enggan menghubungi doktor walaupun dirayu untuk berbuat sedemikian. Juru rawat tersebut juga memberitahu Desmond beliau akan dikenakan caj sebanyak RM150 jika memanggil doktor pada waktu itu juga. 

Keadaan menjadi lebih teruk apabila suhu badan anaknnya itu mencecah 41.4 celsius dan mendapati najis anaknya itu sangat cair. Juru rawat menghubungi doktor dari wad kecemasan dan menasihati ahli keluarganya untuk mengambil sedikit air sejuk untuk mengelap badan anaknya itu dalam usaha untuk menurunkan suhu. 

Desmond mendakwa salah seorang doktor menyuruhnya untuk membuka alat hawa dingin dan mendedahkan anaknya ke udara sejuk dari penghawa dingin tersebut. Doktor tersebut memberi jaminan bahawa demam anaknya akan kembali reda. 

Anak perempuannya itu kemudian memuntahkan cecair berwarna kehitaman diikuti cecair yang berwarna merah dimana Desmond mempercayai ianya darah. Ketika itu barulah doktor muncul dan memindahkan anaknya itu ke wad ICU. Namun selepas seketika, doktor tersebut memberitahu Desmond bahawa hospital berkenaan tidak mempunyai kakitangan dan alat yang sesuai untuk merawat anaknya itu dan memintanya untuk memindahkan anak perempuan tersebut ke hospital yang lain. 

Namun, selepas 11 hari dipindahkan dari hospital tersebut, anaknya telah meninggal dunia di salah sebuah hospital kerajaan di Batu Pahat. Desmond telah meminta penjelasan dari pihak hospital swasta itu dan ini jawapan mereka terhadap setiap tuduhan Desmond. 

Semoga ianya dapat diselesaikan dengan baik, walau apa jua permasalahan yang menimpa. 





Sumber : kaki share

Sumber :

Sumber : jubahsemalam.com

✍ Sumber Pautan : ☕ Pencuri Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s98Ulm

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Seorang Bapa Dedah Kisah Kehilangan Anak Tersayang Akibat Kecuaian Pihak Hospital

Sekianlah artikel Seorang Bapa Dedah Kisah Kehilangan Anak Tersayang Akibat Kecuaian Pihak Hospital kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Seorang Bapa Dedah Kisah Kehilangan Anak Tersayang Akibat Kecuaian Pihak Hospital dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/seorang-bapa-dedah-kisah-kehilangan_9.html

Subscribe to receive free email updates: