Senior Dedah Perangai Suka Membuli Zuhairi Sejak Zaman Sekolah

Senior Dedah Perangai Suka Membuli Zuhairi Sejak Zaman Sekolah - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Senior Dedah Perangai Suka Membuli Zuhairi Sejak Zaman Sekolah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Senior Dedah Perangai Suka Membuli Zuhairi Sejak Zaman Sekolah
link : Senior Dedah Perangai Suka Membuli Zuhairi Sejak Zaman Sekolah

Baca juga


Senior Dedah Perangai Suka Membuli Zuhairi Sejak Zaman Sekolah

Penulis pernah menulis mengenai sikap suka membuli di kalangan pelajar sebenarnya diwarisi dari senior mereka.

Perkara ini sudah berlaku di Malaysia berpuluh tahun lamanya di sekolah-sekolah biasa mahupun sekolah-sekolah berprestij yang menempatkan pelajar-pelajar cemerlang.

Seorang yang suka membuli biasanya mempunyai sejarah pernah dibuli dan membuli. Bagi kes Muhammad Akmal Zuhairi Azmal, 21, suspek utama pembunuhan Pegawai Kadet Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Zulfarhan Osman Zulkarnain, 21, sikap ini boleh diperhatikan sejak bersekolah di sebuah seolah berasarama penuh terkenal di Ipoh.

Amsyar Malek, seorang pengguna Twitter, memberitahu dia ialah senior Zuhairi di sekolah itu dan katanya, Zuhairi memang sudah memukul sejak di zaman sekolah menengah.

Aku kecewa

Balasan tuhan

Sampai hati

Memang perangai baran gengster

Sebelum ini, terdapat pihak yang mempertahankan Zuhairi, mendakwa mengenali pemuda itu sejak tadika dan berdasarkan apa yang dikenali pada Zuhairi, baginya tidak mungkin Zuhairi mencederakan sesiapa.

Bagi penulis, membuli adalah satu pusingan yang kejam. Orang yang membuli biasanya pernah dibuli dan mengamalkan sikap, “mana boleh aku seorang yang kena teruk, kau pun mesti kena.”

Mereka yang melaporkan kejadian buli biasanya dipulaukan di sekolah menyebabkan ramai lebih suka berdiam diri ataupun bertukar sekolah. Mereka yang melaporkan kejadian buli sering dianggap ‘lembik’ dan ‘kaki mengadu’.

Namun kini, mungkin sudah tiba masanya anda memecahkan pusingan itu. Anda pernah dibuli? Maka berhenti di situ, jangan lakukannya pada orang lain. Adukan jika anda dibuli atau melihat rakan anda dibuli.

Mungkin tindakan seperti ini di masa hadapan dapat menyelamatkan nyawa orang lain.

Sumber: AmazingNara



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sJpqIS

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Senior Dedah Perangai Suka Membuli Zuhairi Sejak Zaman Sekolah

Sekianlah artikel Senior Dedah Perangai Suka Membuli Zuhairi Sejak Zaman Sekolah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Senior Dedah Perangai Suka Membuli Zuhairi Sejak Zaman Sekolah dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/senior-dedah-perangai-suka-membuli.html

Subscribe to receive free email updates: