Rezeki dua sahabat di YouTube

Rezeki dua sahabat di YouTube - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rezeki dua sahabat di YouTube, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rezeki dua sahabat di YouTube
link : Rezeki dua sahabat di YouTube

Baca juga


Rezeki dua sahabat di YouTube

TIDAK ramai YouTubers melakukan video kreatif mereka bersama rakan. Paling tidak, rakan hanya bertindak sebagai kru belakang tabir.

Namun situasinya nyata berbeza dengan pasangan Ian Hecox dan Anthony Padilla yang bersama menghasilkan video viral mereka di laman YouTube.

Menggunakan akaun Smosh, rakan baik ini sudah pun mengumpul lebih 22 juta pengikut di laman sosial itu.

Seiring dengan puluhan juta pengikut yang diraih, tidak hairanlah jika pasangan sebaya berusia 29 tahun ini turut diletakkan sebagai antara YouTubers terkaya dengan nilai lebih USD 4 Juta setahun.

Pasangan yang memulakan ‘kerja’ memuat naik video sejak 2005 lalu menghasilkan video yang kebanyakannya berkait rapat dengan gaya hidup, komedi spoof, review  dan permainan atas talian.

Sebelum ini, Padilla adalah penggerak kepada legasi Smosh di YouTube apabila dia memuat naik video animasi. Setahun selepas itu, Hecox bersama Padilla berkongsi minat sama sehinggalah sekali gus memberi pendapatan lumayan buat mereka.

Dalam satu temu bual bersama media tempatan, mereka memberitahu setiap idea yang terhasil menerusi kebanyakan video adalah secara spontan dan jika ada perbincangan ia tidak mengambil masa lama.

Tambah mereka, kejayaan yang dilakar adalah sesuatu di luar jangkaan memandangkan keduanya adalah seorang yang pemalu ketika di sekolah.

“Percaya atau tidak, kami ni sebenarnya pemalu. Masa sekolah pun jarang nak bergurau dengan rakan. Masa mula-mula buat video pun, saya pakai video kamera milik bapa dan muat naik di YouTube.

“Tak sangka pula ia mendapat perhatian dan sejak itu, saya fikir ia boleh memberikan sesuatu,” ujar Padilla.

Tidak hanya ‘buat duit’ di YouTube, pasangan ini juga boleh berbangga dengan penerbitan filem komedi, Smosh: The Movie yang ditayangkan dua tahun lalu.

Filem yang mengisahkan dua rakan baik itu menerima respons menggalakkan daripada peminat.

Bercerita mengenai pengalaman terlibat di dalam filem arahan Alex Winter itu, pasangan ini memberitahu bahawa tiada yang berbeza dengan video yang dilakukan mereka di YouTube kerana personaliti mereka sama saja yang dipaparkan di filem.

Cuma, ia memerlukan lebih masa dan komitmen demi menyempurnakan filem tersebut.

Bagaimana pun baru-baru ini, jutawan di YouTube ini membuat pengumuman gempar apabila Padilla memaklumkan tidak lagi punyai kaitan dengan Smosh.

Berita tersebut pastinya memberi impak besar terhadap duo komedi YouTube itu memandangkan Padilla merupakan antara penggerak kepada kejayaan Smosh sejak dulu hingga kini.

The post Rezeki dua sahabat di YouTube appeared first on Berita Viral.



✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sGG2Ag

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Rezeki dua sahabat di YouTube

Sekianlah artikel Rezeki dua sahabat di YouTube kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rezeki dua sahabat di YouTube dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/rezeki-dua-sahabat-di-youtube.html

Subscribe to receive free email updates: