Reban Terbakar, 74,000 Ekor Anak Ayam Musnah

Reban Terbakar, 74,000 Ekor Anak Ayam Musnah - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Reban Terbakar, 74,000 Ekor Anak Ayam Musnah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Reban Terbakar, 74,000 Ekor Anak Ayam Musnah
link : Reban Terbakar, 74,000 Ekor Anak Ayam Musnah

Baca juga


Reban Terbakar, 74,000 Ekor Anak Ayam Musnah

JOHOR BAHRU – Seorang penternak ayam mendakwa kerugian kira-kira RM1.5 juta apabila reban anak ayam miliknya di Mukim Tanjung Semberong, Yong Peng, dekat Batu Pahat, musnah dalam kebakaran, pagi ini.

Lee Swee Fong, 50, berkata kebakaran pada kira-kira 6.45 pagi itu memusnahkan kira-kira 74,000 ekor anak ayam berusia empat hari.

“Sebelum kejadian, saya ada memeriksa kawasan reban itu pada kira-kira 6 pagi tadi, namun, tiada apa yang berlaku… saya menyedari kebakaran berlaku kira-kira 6.40 atau 6.45 pagi tadi selepas mendengar jeritan empat pekerja” katanya kepada Bernama ketika dihubungi di sini, hari ini.

Lee berkata kejadian itu merupakan pertama kali berlaku sepanjang 26 tahun terlibat dalam bidang penternakan ayam dan menurutnya nasib baik sebuah lagi reban ayam yang terletak bersebelahan tidak terjejas.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Yong Peng Mohd Asroy Mohd Yahaya berkata pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian terbabit pada 7.40 pagi dan dua jentera dari Yong Peng dan Ayer Hitam bersama 14 anggota tiba di lokasi kejadian 10 minit kemudian.

“Sejurus tiba, api telahpun marak membakar keseluruhan reban ayam dua tingkat berkenaan sebelum api berjaya dikawal sepenuhnya kira-kira 8 pagi,” katanya.

Mohd Asroy berkata pihak bomba turut mengambil langkah pencegahan bagi mengelak kebakaran daripada merebak ke sebuah lagi reban yang terletak hanya tiga meter.

Punca kejadian sedang disiasat, katanya. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rM0agl

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Reban Terbakar, 74,000 Ekor Anak Ayam Musnah

Sekianlah artikel Reban Terbakar, 74,000 Ekor Anak Ayam Musnah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Reban Terbakar, 74,000 Ekor Anak Ayam Musnah dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/reban-terbakar-74000-ekor-anak-ayam.html

Subscribe to receive free email updates: