Projek Bubur lambuk TV AlHijrah ke luar negara

Projek Bubur lambuk TV AlHijrah ke luar negara - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Projek Bubur lambuk TV AlHijrah ke luar negara, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Projek Bubur lambuk TV AlHijrah ke luar negara
link : Projek Bubur lambuk TV AlHijrah ke luar negara

Baca juga


Projek Bubur lambuk TV AlHijrah ke luar negara

BERIKUTAN kejayaan projek bubur lambuk TV AlHijrah tahun lalu, mereka kini tampil dengan projek baru iaitu ‘Bubur Lambuk Go Global TV AlHijrah.

Dalam satu kenyataan oleh Unit Komunikasi Korporat TV AlHijrah mengatakan sebanyak lapan buah negara terlibat untuk program tersebut.

“Negara-negara yang akan terlibat dengan edaran Bubur Lambuk Go Global TV AlHijrah fasa pertama ialah Lubnan, London, Turki, India, German, Singapura, South Afrika dan Kuwait.

“Selain itu, program jelajah ini turut mendokong misi bantuan makanan Ramadan buat yang memerlukan serta aktiviti ini mampu mengeratkan ukhwah umah, melipatgandakan pahala dan mempromosikan makanan Malaysia,” kata kenyataan tersebut.

Tahun lalu menyaksikan orang ramai yang berpeluang menikmati keenakan bubur lambuk Kampung Baru dengan limpahan daging tetel edaran trak-trak TV AlHijrah  bermula di sekitar Lembah Klang kemudian ke Selatan, Timur dan Utara negara.

Sementara itu, negara pertama yang akan dituju adalah Lubnan bermula 29 Mei lalu.

“ Seramai empat orang petugas TV AlHijrah iaitu dua penerbit, Fitri Musa dan Ariswanto Mukhlas bersama juru kamera, Zamir Zulkafli akan memulakan perjalanan ke Lubnan, mereka turut dibantu Duta Besar Malaysia ke Lubnan, masyarakat setempat dan stesen televisyen tempatan.

“Penyediaan bubur lambuk pula tidak lari jauh daripada resipi asal namun pada masa yang sama mempunyai rasa tempatan penduduk Lubnan,” katanya lagi.

Setakat ini, tarikh edaran bubur lambuk di lokasi lain  adalah London ( 2 Jun) Turki (3 Jun) German (4 Jun) India (5 Jun) dan Afrika Selatan (7 Jun).

The post Projek Bubur lambuk TV AlHijrah ke luar negara appeared first on Berita Viral.



✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sZmu70

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Projek Bubur lambuk TV AlHijrah ke luar negara

Sekianlah artikel Projek Bubur lambuk TV AlHijrah ke luar negara kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Projek Bubur lambuk TV AlHijrah ke luar negara dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/projek-bubur-lambuk-tv-alhijrah-ke-luar.html

Subscribe to receive free email updates: