‘Profesor’ Fitnah Jokowi Ditangkap

‘Profesor’ Fitnah Jokowi Ditangkap - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul ‘Profesor’ Fitnah Jokowi Ditangkap, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ‘Profesor’ Fitnah Jokowi Ditangkap
link : ‘Profesor’ Fitnah Jokowi Ditangkap

Baca juga


‘Profesor’ Fitnah Jokowi Ditangkap

JAKARTA – Seorang lelaki, Muhammad Tamim Pardede yang mendakwa dirinya tokoh akademik, ditangkap semalam atas tuduhan menyebarkan ucapan berunsur kebencian di YouTube.

Dalam video berkenaan, Tamim yang juga menggelar dirinya ‘Profesor Tamim Pardede’ menuduh Presiden Joko Widodo atau Jokowi dan kerajaannya melindungi komunis.

“Polis menangkap Tamim di Tangerang awal semalam. Dia berusia 45 tahun dan tinggal di Setiabudi, Jakarta Selatan,” kata ketua Unit Siasatan Jenayah, Brigadier Jeneral Fadil Imran.

Menurutnya, polis merampas bukti, termasuk komputer riba dan telefon bimbit daripada suspek.

“Dia akan didakwa atas tuduhan mencabuli Undang-Undang Transaksi dan Maklumat Elektronik,” kata Fadil.

Tamim sebelum ini menjadi tumpuan kerana mendakwa dirinya profesor di Institut Sains Indonesia (LIPI). Bagaimanapun institut itu menafikan kewujudan pegawai bernama Tamim di situ.

Dalam media sosial, Tamim berkata, dia pakar biokimia dan ketua penyelidik di Amanah Semesta Alam, sebuah syarikat biokimia. – Agensi/myMetro Online

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rRyisT

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel ‘Profesor’ Fitnah Jokowi Ditangkap

Sekianlah artikel ‘Profesor’ Fitnah Jokowi Ditangkap kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel ‘Profesor’ Fitnah Jokowi Ditangkap dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/profesor-fitnah-jokowi-ditangkap.html

Subscribe to receive free email updates: